Er de svake de sterke?

Jeg leste et innlegg på Instagram her om dagen om sterke og svake mennesker. Jeg har gått og tenkt litt på dette innlegget, og jeg tror jeg og mange andre bruker denne betegnelsen feil.

Innlegget jeg leste handlet om ei som støttet opp om flykninger som kom fra Syria. Hun har hjulpet disse, og med på veien fikk hun mange lykkeønskninger. Det hun reagerte på var at vi omtalte disse personene som de svake i samfunnet.

Men er du svak når du for eksempel flykter fra krig og vold i hjemlandet, over landegrenser med dine barn? Beskytter dem så godt du klarer. Eller sliter og strever for å få endene til å møtes her hjemme? Du står opp for deg og dine, men du gjør det, og du er i førersetet. 

Er det svake personer som gjør slikt?

Det er selvfølgelig mange andre eksempler. Men disse, med de andre krever mot!

I dag vil jeg berette en hyllest til dere som faller innunder kategorien som vi lett omtaler som de svake i samfunnet. Dere er tøffe. Det er ikke alle som hadde klart å gått veien dere går.

#sterkemennesker #mot #helse

 

 

 

18 kommentarer

Siste innlegg