Edderkopp oppvåkning!

Har du ungdom i hus, har du kanskje samme problem som meg om morgenene. Å vekke de.

Da har jeg kanskje et tips til deg. Det er utprøvd, og fungerte som bare det her i huset.

Her om dagen startet  vekke prosjekt mitt som vanlig. En gang, to ganger og tre ganger. Poden svarer, men jeg ser jo at han er langt inni drømmeland. 

Mens jeg står der ved siden av sengen og har en liten pustepause mellom vekkingsforsøkene, ser jeg at han har fått seg en samboer på rommet. Høyt oppe på veggen kravler en ganske så stor edderkopp.

Jeg vet i grunnen ikke hva jeg tenkte på, men jeg roper ut. Se! En edderkopp!

Svitsj. Poden er ute av sengen, og på vei ut av rommet på null komma niks. Ganske så effektivt altså, tross om han i grunnen ikke er redd for disse skapningene. 

Jeg tror faktisk at jeg kan si med hånden på hjerte at dette er den mest effektive metoden som har funket her i huset. Litt synd at han mangler flere av disse samboerne. Men en vet ikke. Plutselig dukker de opp igjen. Jeg venter…..

 

#ungdom #mamma #barn #familie #vekking

 

 

18 kommentarer

Siste innlegg