Ølberg – villt og vakkert……

Når en bor ved kysten får en oppleve havets mange ansikter. Klart og stille i det ene øyeblikket, vilt og vakkert i det neste.

Her om dagen var vi en tur til Ølberg. Normalt pleier de å reklamere med den beste softisen i området, men med vind og regn var det ikke helt det som fristet.

Stranden var ganske så folketomt, så en kunne vandre i vannskorpen og bare la tankene sveve. Utrolig hvor mye klarhet en får etter en slik en tur.

Jeg legger ved noen bilder og håper dere liker dem.

Et lite dikt fra meg:

 

Havet

Du røsker meg i håret, og gir meg tårer på mitt kinn

Og er i grunnen både vakker samtidig som litt vill

Dine krefter regjerer, og  din styrke  gir meg et rolig sinn

Brumling og fråtsing, det er talen din

Om jeg ikke helt hører, kommer svarene jeg søker sivende inn.

Ølberg stranden ligger i Sola Kommune og er en av Jærstrendene. Stranden er ca. 400 meter lang sandstrand med sanddyner og fine badeplasser. Den ligger nær Ølberg havn. Det ligger også en campingplass ved stranden, og restaurant og selskapslokale.

Tross om stranden ligger i Sola Kommune ble den i 1952 kjøpt av Sandnes Kommune.

 

 

#ølbergstranden #solakommune #jærstrendene #jæren #norgesstrender #vestlandet #rogaland #høst #høstdag #høstvær #reise #campingplass

 

 

 

 

18 kommentarer

Siste innlegg