Penger og endring i personlighet

Jeg innrømmer det gjerne. Når det kommer til penger kan personligheten min forandre seg radikalt. Spesielt i enkelte tilfeller. 

Jeg oppdaget i morges at dette var tilfelle i henhold til kjøring på morgenkvisten etter de nye bomstasjonene og rushtidsavgiften ble innført i begynnelsen av måneden.

For å spare noen tiere, glemmer jeg alle mine manerer i trafikken. 

Jeg slipper ingen inn på veien, og er det noen som prøver å lure seg inn trør jeg bare litt ekstra på gassen. Jeg kan jo miste noen sekunder tenker jeg. I tillegg har jeg tatt meg i å bli irritert på de som kjører el-bil på denne tiden av døgnet.  

Det er en hard kamp om å nå bomstasjonen jeg må gjennom, før klokken syv vel og merke. Køene har jo blitt milelange, og det føles som om de blir lengre og lengre for hver dag.

Når jeg tenker meg om tror jeg det ikke er så mange som har veket plass for meg heller, så det er kanskje flere av oss.

Bare tenk dere. Trøtte, irriterte og utålmodige bilister som alle har et mål. Å komme forbi bomstasjonen før klokken syv.  

Det høres i grunne ganske så farlig ut.

 

 

#bompenger #rushavgift #sparepenger #gjerrig #samfunn #samfunnpraten

 

 

 

16 kommentarer
    1. Hehe… høres logisk ut for meg dette. Du blir litt som dyr, instinktene tar over. Det er urettferdig det som skjer. Og inne hodet virker det feil at noen skal dra fordeler.
      Eg skreiv noe lignende en gang. Da eg fredelig kjørte hjem en kveld. Var egentlig glad og fornøyd. Da en bil ikkje holdt vikeplikten sin. Eg reagerte, men roet meg. Men da det attpåtil viste seg at dette var en sneglekjører, reagerte eg. Da våknet dyret i meg.
      Det er greit at du bryter loven en gang, men når du bryter mine indre regler, for hvordan folk skal oppføre seg to ganger, blir det for mye.
      Vi har alle dyre-instinkter i oss. Og de slipper til når noe oppleves som urettferdig 🙂

    2. Jeg skjønner deg godt, for det er surt å betale et mye høyere beløp i bomstasjonene enn det som er nødvendig. Her starter rushtiden kl 6.30- 8.59. I går skulle jeg få skiftet til vinterdekk og da måtte jeg gjennom bomringen i rushtiden, og dermed kostet det meg 59 kr den ene veien og 29 når jeg skulle hjem. Det begynner jammen å bli dyrt å dra innom sentrum, og snart får vi en hel haug med nye bomringer også – da kommer jeg nesten ingen vei uten å måtte betale..:-(

    3. uff,,uff,, veldig glad for at jeg ikke trenger stresse verken med eller uten bil i morgenstunden. I alle fall ikke hver dag. Ta det pent nå og ha deg selv i fokus og ikke bomstasjonen 🙂

    4. Godt jeg ikke trenger å ut og kjøre på den tiden av døgnet lengre. Selv om jeg alltid har vært så heldig at jeg har sluppet å gjennom noen bom for å komme meg til jobb. En halv times gange eller 5 minutters kjøring, så var jeg der. Vi har fått rushtidsavgift her også, men mannen er også så heldig at han slipper å gjennom noen bom. Enn så lenge.

    5. Tenk deg hva en større landskrise vil utløse når en bom gjør dette med oss. Jeg tror vi kommer til å se et totalt anarki og ville tilstander om det skulle skje. Vi er oss sjøl nærmest.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg