Made with Hart – skreddersøm i Stavanger

Siden jeg har noen få herremenn i familien kunne jeg endelig entre butikken som jeg har kikket på innimellom. Jeg har vært nysgjerrig og vært på litt “vindustitting” før, men aldri gjort entre. 

“Made With Hart” ligger i Kirkegaten i Stavanger, i et historisk hus rett på siden av Bernhard Hansen Gullsmed. Foruten sin egen kolleksjon har du mulighet til å få skreddersøm for alle anledninger. Både til damer og til menn. 

De har også studio i Oslo som er mulig å besøke hvis en avtaler tid.

Dere kan lese mer på siden deres HER

I min uvitenhet trodde jeg det kun var for menn. Så feil kunne jeg ta.

Herrene i butikken tok i mot meg med åpne armer. Jeg fortalte at jeg kikket, og det var helt greit. Mens jeg sto og så på kolleksjonen ble jeg spurt om jeg ville ha en kaffe – “to go” vel og merke siden jeg bare kikket. Takket fint ja, og synes det var en fin gest. 

Jeg vet ikke helt hva som skjedde, men plutselig fikk jeg omvisning i hele lokalet. Jeg som i første øyekast trodde at lokalet kun var det lille jeg så ble plutselig vist til en verden i historie, både i bilder og interiør. Lokalet var mye større enn ved første øyekast. 

Jeg følte at jeg gikk inn i en helt ny verden. 

På veien fikk jeg fortalt historien til butikken, lokalene og gründerne. 

 

Arbeidsværelse. Her kan du komponere dine egne klær, selvfølgelig med hjelp og veiledning fra ansatte. Jeg kan røpe at det innimellom sto noen glass og karafler, så kanskje får du noe godt i glasset også? De har god kaffe også. 

“Made With Hart” ble stiftet av gründerne Mathias Made Wijk og Alexsander Hart Røed i 2008. Målet for de to var å skape produksjon av høy kvalitet.

Service står i høysete, og det kan jeg skrive under på at det kan de. Entrer du butikken føler du deg hjemme. Hyggelige ansatte som ikke bare er smilende, men du føler deg spesiell og de er genuin opptatt av at du har det bra. 

 

 

Butikken sett utenfra. Er du i Kirkegaten anbefaler jeg virkelig at du tar turen innom. Du vil ikke angre.

 

Nede i arbeidsrommet og lageret. En av de koselige ansatte. Håper det er greit jeg bruker bilde.

 

 

Prøverommet. 

 

 

Litt av kolleksjonen.

 

Om det ble noen innkjøp og pakker under treet fra meg herfra vil vise seg. Uansett om du er på utkikk etter en pakke til noen andre, eller ønsker deg noe flott selv anbefaler jeg at du tar turen innom. Jeg tror ikke du kommer til å angre. 

Takk for meg og takk for titten. Jeg kommer gjerne innom i døren igjen, dere hadde foruten fantastisk service, flott kolleksjon også veldig god kaffe.

Innlegget er ikke sponset – det er kun en liten gest fra en fornøyd kunde:)

#skreddersøm #madewithhart #stavanger #grunder #skjorter #skjorte #oslo

14 kommentarer

Siste innlegg