Brann i nabolaget

Hei du.

Håper du har en like fin morgen som meg. Klar for dagens hjemmekontor, kaffen er i koppen og jeg funderer litt på hvor lunsj turen min skal gå i dag. Men det er jo ikke de verste bekymringene en kan ha. Poden har vinterferie, så han sover.

På lørdag leste jeg i selveste VG at det hadde vært brann i Stavanger, og jeg måtte klikke meg inn og se. Og der står det svart på hvitt i nabolaget mitt. Jeg ble jo temmelig bekymret og nysgjerrig, men en trenger jo ikke mer enn å gå i butikken før en får rede på hvor og hva som hadde skjedd.

Tross mye styr med brannbiler, som heldigvis bare er et steinkast unna, sykebil og ja liv og røre, så endte det bra.

Vifte brann var det visst. Kokken ble sendt til sjekk på sykehuset, og resten endte godt.

Så i dag vil jeg bare minne dere på rengjøring av viften. Fort gjort å glemme men  det er en av de viktigste tingene å rengjøre i huset og helst en gang i måneden anbefales. Vel de som ikke lager mat eller kun koker vann kan rengjøre den sjeldnere. I følge brannvesenet er dette en av de mest vanlige  brannårsakene hos oss. De fleste kan vaskes i oppvask maskinen på sterkest varme.

Min ble selvfølgelig rengjort i går, bare for sikkerhet skyld.

 

Ønsker dere alle en flott mandag.

18 kommentarer

Siste innlegg