Drømte meg vekk i Eventyrskogen

Liker du tusser og troll, eventyr og sagn og er i nærheten av Stavanger Regionen, da anbefaler jeg virkelig å ta turen til Eventyrskogen som ligger i Årdal, Hjelmeland Kommune i Ryfylke.

Det er treskjærer Eldfinn Austigard som har plassert et titalls tre figurer fra forskjellig eventyr og sagn i skogen.

Det er en lett tur som du kan gjøre på en halvtime, men å gå denne raskt anbefales ikke. Da får du ikke med deg alt som gjemmer seg i skogen. Her kan du oppdage, leke og mimre. Alt på en gang så denne turen passer for barn i alle aldre.

Hvis du ønsker kan du også bestille en overnatting i lavo inne i skogen.

 

Jeg legger ved noen bilder jeg og håper du liker dem.

 

Bukkene bruse er jo en slager:

 

Et troll som for anledningen hadde en fakkel som fikk den til å lyse opp:

 

Ser du nøkken?

 

Flere plasser sto det skilt om å ikke ødelegge den trolske stemningen. Skogen er dekket av mose som de ønsker skal beholdes.

 

En drage?

 

 

 

Alt kan lages noe av:

 

Kjenner du igjen eventyret?

Breiflabb?

 

Stemningsbilder:

Drømmebenken:

 

En rasteplass hvor en kan også gjøre opp bål:

 

Takk for en herlig mimre tur, og tross om vi leita er jeg sikker på at vi ikke fikk med oss alt.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg