Er boligprisene på vei ned?

I den siste tiden har førstesides oppslagene i mediene her i Stavanger distriktet vært preget av dyr. Vel, foruten et lite avbrekk fra Giske videoen da.

Det er ikke hvilke som helst dyr det har vært snakk om, men skjeggkre.

Opprinnelig kommer skjeggkreet fra Sør-Afrika og har nok antagelig kommet til Norge gjennom bagasje og emballasje.

De har inntatt skoler, sykehus og forretningsbygg. Heller ikke Equinor har blitt skjermet. Så er jo spørsmålet da. Hvor mange hjem har de invadert?

Nå vet jeg ikke om resten av landet har samme problemet, foruten at jeg har fått med meg at en luksusleilighet på Østlandet også har fått inn disse små krypa.

Jeg selv har ikke sett dem, men siden vi på jobb fikk utdelt små limfeller til å plassere i alle hjørner da det visstnok var oppdaget noen tilfeller i samme bygg. I noen dager nå har vi gått spent til fellene for å sjekke men de har vært tomme. Så kanskje er vi skjermet foreløbig.

Nå er ikke jeg en ekspert på skjeggkre, men når en får de litt tett på blir det til at en undersøker. Har du fått de i hus er de visstnok nesten umulig å bli kvitt. Så vidt jeg vet har jeg foreløbig kun hybelkaniner her hjemme.

De spres fort og kan komme inn fra emballasje, bager, vesker, ja i grunnen på de mest tenkelige måter. De spiser papir og hybelkaniner blant annet.

En kan sette ut feller med lim for å finne ut hvor de befinner seg mest, og holde bestanden nede. Men igjen, litt vanskelig å bli kvitt helt. Noen reklamerer også med en form for gift, uten at jeg skal si om det fungerer.

Jeg kom også over at en av anbefalingene var å gå gjennom klær og vesker før en gikk inn hjemme. Men dette ser jeg som litt umulig i en travel hverdag.

Til mer jeg leser om disse dyra, til mer lurer jeg på hvor lang tid det tar før de fleste har disse dyra i hus. Pr. i dag skal det visstnok være vanskelig å selge en bolig hvor det er gjort funn, og at disse boligene går langt under prisantydning.

Men blir det vanlig kan vi da få et generelt priskrakk i boligmarkedet? Jeg bare lurer.

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. slike dyr har jeg sett en gang,jeg trodde det bare var i våtrom dei fantes og att dei likte seg der det var fuktig,men kanskje det er 2 forskjellige dyr.
      Heldigvis har ikke vi slike dyr her i heimen,hva boligpriser angår hvet jeg ikke ,et hus er i dag så dyr att det godt kan bli et nedfall der synes eg ,ikke bare bare å kjøpe når en ofte må opp i både 4 og 5 milion

    2. Huff, så skremmende! Det er jo slett ikke bra. Vi har heldigvis ikke slike dyr her i huset.

      Her i Trondheim er boligprisene som de har vært lenge. De har bygd 5 nye blokker rett utenfor stuevinduene våre, og toppetasjen går for 13 – 16 millioner kroner 🙂

      Ønsker deg en kjempefin søndag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg