Er dopapir på lista igjen?

 

Hei og god morgen.

Jeg vet ikke om du har fått med deg skriveriene om at matprisene skyter i været i februar, men nærmest hver et media har hatt en artikkel eller to om dette. Her oppfordrer de folk til å stor handle og sikre seg at matbudsjettet holder seg nede i mange måneder. Og jeg tenker skrekk og gru.

Jeg har enda ferskt i minne starten på Covid. Tomme hyller, og folk som handlet det de kom over og det som naboen i matbutikken strakte seg etter. En av tingene var jo dopapir, vi fikk liksom ikke nok. Kan tenkes at flere husholdninger enda har igjen av lageret de kjøpte.

Det jeg husker best var min febrilske leiting etter en kjøttdeig til lørdags pizzaen en lørdag ettermiddag. Etter tre butikker klarte jeg å kapre den siste de hadde i hyllene.

Når jeg har gått i butikken de siste dagene har jeg kikket litt ekstra etter i handlekurvene til folk, og jeg har ikke sett noe tendenser enda, og håper virkelig det vedvarer. Men en vet jo ikke, det er enda noen dager igjen.

Nå er vi jo inne i en tid hvor vi har full fokus på matsvinn. Spis opp maten din er det noe som heter. Så før du gjør innkjøp, spesielt store innkjøp, tenk litt på dette. Klarer jeg/vi å spise opp dette? Eller havner det i søpla? Og havner det i søpla kan det tross billigere priser nå, fort bli dyrt.

(vel.. dopapir har vel lang lagringstid når jeg tenker etter….)

 

Ha en fantastisk torsdag dere…….

 

 

6 kommentarer
    1. Ja… jeg tar det helt med ro… orker ikke dette stresset med hamstring og greier… Jeg forstår det om det er småbarnsfamilier eller stor-familier…. men to sjeler… nei jeg tar det med ro – har litt is i magen… håper ikke ALT blir dyrere liksom…. ting må snu vel??!

    2. jeg har mat i hus og tenker ikke hamstre mer enn det jeg har ,noe blir nok en god del dyrere men ikke alt ,en får kjøpe det en har økonomi til :=) og ellers som du skriver ,lære oss å spise opp maten vi har kjøpt inn :=) det er og blir det billigste for jammen kastes det mye

    3. Jeg tar det også helt med ro! Som du sier – vi må spise opp maten vi kjøper inn, det er god økonomi! Kunne sikkert kjøpt noe dopapir, hihi…. elno med lang holdbarhet, men nei – det er ikke nødvendig å stappe huset fullt! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg