Er du flink til å ta imot komplimenter

Hei og god morgen.

Nok en regnfull dag her i Stavanger, men jeg klager ikke. Frem med regntøy, støvler og paraply.

Jeg kom over en liten artikkel her om dagen som handlet om komplimenter, og er du som meg så elsker jeg å få men vet ikke helt hvordan jeg skal reagere. Skal jeg takke, skal jeg bortforklare eller hva skal jeg gjøre?

Jeg har nok blitt bedre med årene til å takke, og være stolt over de komplimentene jeg får, men ikke alltid. Da går jeg til gamle synder, bortforklarer, kommer med unnskyldninger, ja det er ikke måte på hva jeg kan finne på.

Men tenk deg selv. Du gir et kompliment til noen du kjenner eller ikke kjenner så godt. Avviser de dette, ja da avviser de på en måte deg som ga  det. Her har du brukt tid, tanker og følelser og sannsynligvis mye energi på å gi  en tilbakemelding. Når de nekter, sender de signaler til deg at du har tatt feil. Dumt? Ikke sant? Det er jo ikke det de vil? De rett og slett avviser din skryt. Hva gjør du ved neste anledning?

Så folkens. Ta stolt imot skryt, du kan til og med glede noen.

Ha en fantastisk dag.

 

10 kommentarer
    1. Jeg tror nok det er noe som kommer med alderen og bli flinkere til å takke og ta komplimenter til seg. Men vi burde vel bli ennå flinkere. Jeg er egentlig mye flinkere til å gi komplimenter enn å få.

    2. Har nok blitt flinkere med alderen med å ta imot komplimenter, og det tror jeg gjelder for de fleste av oss. Jo eldre man blir jo mer tryggere på seg selv blir vi, og da tar man imot komplimenter bedre. Før så kom jeg gjerne med unnskyldninger og bortforklaringer.

      Ønsker deg en kjempefin onsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    3. Det er så sant det du sier! Jeg har blitt flinkere til å ta imot komplimenter… men det er jo ikke alltid så lett! Spørs hvem som sier noe kanskje….! Klem <3

    4. Det er så sant. Jeg har blitt flinkere til å ta i mot ros og komplimenter etter en lekse fra en venninne. Viktigheten av å ta i mot, som å gi. Så jeg har blitt flinkere til begge deler, for det er godt å få fine tilbakemeldinger. 🙂 Nyt dagen! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg