Er du like effektiv som meg?

Hei dere.

Det har vært litt stille fra meg her i bloggverden en liten stund. Jeg har levd, jeg har opplevd og hatt det helt strålende. Visst du lurte selvfølgelig. Jeg har hatt et lite problem da. Orda har liksom ikke kommet ut som perler på en snor, som de til tider har gjort. Dermed har det kun kommet noen innlegg nå og da.

Men jeg har det bra altså.

Jeg har den siste tiden lagt merke til en aldri så liten uvane jeg har. Den er litt morsom siden  jeg tror dette er nøkkelen til effektivitet.

Det har seg slik at når jeg skal bære eller frakte ting fra en plass til en annen er det viktigste å gå minst mulig. Ha med meg mest mulig pr. gang. Det blir mye stabling kan du si. Og dette tar tid, jeg vet. Men jeg klarer liksom ikke legge fra meg denne uvanen.

Så nå vet dere det. En av mine uvaner.

Her er et eksempel på det. Alt klar til å bæres:

Og hvis du lurer på om jeg tok alt på en gang – så gjorde jeg ikke det. Dette ble tatt i to omganger.

 

Jeg har holdt på med noen prosjekter ute nå den siste måneden. Jeg tror nok at det er grunnen til redusert trening for en fot som enda ikke er helt bra. Så noe må jeg jo finne på.

Gjerdet som jeg endelig har fått på plass er jeg kjempefornøyd med. Det ble akkurat som jeg tenkte, så nå venter jeg bare på eplene. De sier jo at den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. Så det vil jo vise seg.

I helgen har jeg hatt full hyre med å klippe tujaer og å fjerne en diger rododendron .

Tujaene var så høye at jeg måtte stå i stige for å nå toppen. Nå ser de mer ut som de japanske trærne med en dusk på toppen. De ble rett og slett ganske så stilige. På stammen lot jeg noen kvister stikke ut her og der. Disse kan brukes til å henge lys på eventuelt fuglemat.

Så nå begynner det å komme seg, men jeg er langt fra ferdig. Jeg har noen få prosjekter igjen og gleder meg til å vise dem når den tid kommer. Jeg er jo alltid spent på om ting blir som jeg har tenkt, siden jeg som regel aldri har gjort det før.

Ønsker dere en fantastisk mandag kveld.

 

Legger igjen med et lite skrytebilde av prosjektet mitt.

og ikke minst epletrærne……

18 kommentarer
    1. Godt å høre at du er i form og har det bra i alle fall 🙂 Det går litt opp og ned med flyten innimellom, men jeg føler at det blir mindre flyt hvis jeg holder opp. 😀 Jeg skal også være effektiv og ta med alt på en gang, for å få ro liksom 😀

      1. Ja de orda sitter litt langt inne for tiden:))) Og ingen grunn… har brukt kreativiteten min på ute visst…. he,he. Høres ut som akkurat som meg… da kan jeg slappe av etterpå.. få det gjort:))

    2. Så godt at alt er bra med deg! Og så flink du har vært i hagen! Ellers har jeg også noe av det samme “syndromet”…. men vi er go’inger likevel! 🙂

    3. For en lekker hage du har 🥰 Når kroppen min var i bedre form enn den er nå, var jeg ram på å gå bare en gang når jeg hadde mye å drasse på. Bedre å bære seg halvt ihjel enn å gå flere ganger, hihi!

      1. Ja ikke sant. Jeg ville ha noe litt anderledes siden hagene ligger på rekke og rad:)) Litt kjedelig spør du meg.. he,he. Men nå har jeg fått min egen vri. Det går nok i rykk og napp… men slik får det bli til jeg får “munndiare” igjen… he,he.

    4. Jeg er nok veldig lik deg der….må ha med mest mulig, og gå minst mulig…Er jo noen ganger bedre å gå flere ganger, med mindre vekt…særlig når ryggen krangler..men…..Uvanen er der! hihihi…Kos deg med prosjektene! Gøy med nye ting, som man ikke kan…så blir det som det blir…..Ha en god dag!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg