Feiring av Filippinenes nasjonaldag i Stavanger

I går var jeg en liten tur i Stavanger Sentrum. Når jeg gikk fra bussen mot sentrum, gjennom parken ved Breiavannet så jeg store folkemengder som var samlet. Ble jo litt nysgjerrig og måtte ta dette i nærmere øyesyn.

Siden det var 12. juni, og Filippinenes nasjonaldag hadde de laget et arrangement for å feire. Musikk, salgsboder med filippinsk mat og utsalg av både klær og andre kjekke ting var linet opp på rekke og rad. Sammen med masse folk og det var god stemning.

Jeg legger ved noen bilder og håper dere liker de.

 

På dette platået i parken var det forskjellige grupper som spilte flott musikk. Når jeg tok bilde var det selvfølgelig en pause…

 

 

Fristelser:

 

Stemningsbilder fra parken under arrangementet:

 

 

 

Filippinene ligger i Stillehavet og består av 7641 øyer. Det ligger sørøst for det asiatiske fastlandet. Landet var spansk koloni fra 1521 til 1898, og deretter kontrollert av USA til 1946. USA lovet frihet til Filippinene, men før det skjedde ble landet okkupert av Japan under 2.verdenskrik. Fra etter 2.verdenskrig har landet vært fritt, og 12.juni er nasjonaldagen.

12.juni er flagg dag, og alle har fri fra jobb og skole i landet.

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg