Flørli – rom med utsikt

Flørli i Lysefjorden kan reklamere med 4444 trappetrinn rett opp, og jeg kan garantere at du kjenner det i beina etter den turen. Jeg har tidligere hatt innlegg om den turen, og det kan du lese om HER.

I år er det også laget to andre flotte turløyper på Flørli, selvfølgelig utenom trappene, så hvorfor ikke bli noen dager? Jeg kan garantere at du får et flott opphold. Koselig vertskap, cafè, pub, aktiviteter på fjorden eller kanskje benytte badestampen de har?

Bildene nedenfor er fra en tur jeg hadde hvor jeg kun tok 800 trapper opp etterfulgt av sti ned til Flørli igjen. Jeg gikk på en liten oppdagelsesferd og fant denne koselige hytten som du kan leie. Egen strand og en fantastisk utsikt.

Foruten denne er det flere muligheter til overnatting. Det kan du finne  HER.

Jeg legger ved noen bilder fra turen , og ja, tross om det ikke var sol er Lysefjorden bare helt fantastisk.

 

Tenk å tatt morgenkaffen her…….

Oversiktsbilde over Flørli. Bak den store hvite bygningen ligger trappene:

 

Starten på Trappene:

 

På ca. trappetrinn 200:

 

ca. på trappetrinn 600:

Tatt nede ved Flørli:

På båten ut til Flørli:

Vi kjørte fra Stavanger til Lauvik som tar ca. 40 minutter. Deretter tok vi ferje som går helt inn til Flørli. Turen tar ca. 50 minutter.  Det lureste er å bestille billett på forhånd, men kan også kjøpes om bord. Båten går kun innom Flørli hvis det er personer som skal av eller på. Det er ikke vits å ta med bil inn til Flørli siden du ikke kommer videre.

#Flørli #Lysefjorden #flørli4444 #Rogaland

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg