Folken i Stavanger – ….. og Else

Hei dere.

På søndag var vi en tur på Folken i Stavanger på en søndagsbrunch med søstrene Kåss Furuseth.

Når Else steller til brunch mangler det visstnok ingenting. Vi fikk servert kaffe og boller i lange baner.  I tillegg hadde hun  også tenkt på  gluten allergikerne, og hadde et alternativ til disse. Og om ikke dette var nok, ble det også servert pizza til de som ønsket, litt uti forestillingen.

Elsa var seg selv lik og hadde en herlig forestilling. Om jeg skal kikke på noe var jeg ikke så begeistra for hovedtema i forstillingen. Det ble for mye, kan du si. Hovedtema var ikke ringere enn “pikk”. Så da kan dere tenke dere selv.

Men når Elsa og resten av gjengen glemte ut tema, var det bra. Glimt i øyet, rask i replikken, ja slik Elsa er.

Så Elsa, jeg digger deg, men jeg likte ikke helt temaet ditt denne gangen. Jeg lurte jo litt på innimellom om det er meg som begynner å bli gammel, det kan jo være?

Forestillingen ble holdt på Folken i Stavanger. Det er studentsamskipnaden som har denne plassen, til student hus og konsertlokalet. Det er et gammelt bygg, og det bærer lokalene preg av.

Det opprinnelige navnet på lokalet er Folketeateret, og ble bygget i 1925. Frem til 1987, da Sølvberget sto ferdig, ble storsalen brukt til kino. Fra da av har det vært Studenthuset i Stavanger.

Jeg legger ved noen bilder av brunchen, og litt fra lokalene.

 

Vi satt på første rad og fikk med oss det meste. Her er jeg, kaffien på plass… og selvfølgelig litt boller før forestillingen begynner. I bakgrunnen ser dere scenen.

 

Elsa i egen person:

 

og alternativet til bollene……

 

Dette er tatt fra kafeen, rett ved inngangen.

 

På vei opp mot lokalene som forestillingen ble holdt.

 

 

4 kommentarer
    1. lett å finne innlegget ditt når en først er inne på siden din,da er det jo bare å rulle forbi komentarene så ligger alle innlegga der :=) Elsa ser jeg på tv,ei uhøytidlig og morsom dame,men pikk hørtes ikke ut som det rette tema for meg heller :=) litt er ok,men ikke bare det

    2. Jeg har aldri vært på sånne show jeg, og svært, svært sjelden jeg ser det på TV også. Men glimtvis får jeg jo ting med meg 🙂 Synes et sånt type tema blir for snevert og barnslig på en måte. I alle fall i en sånn setting, så ville nok satt pris på et romsligere tema 🙂
      Men er ganske sikker på at det er kjekt på sånne forestillinger. Har mange ganger tenkt på at jeg skulle gå på sånt, men så blir det ikke…..
      Nå kom jeg akkurat på at jeg ikke sa hele sannheten…. Jeg var en gang på et IT-seminar, og der fulgte det med talkshow som et av foredragene. Så da har jeg vært på det en gang 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg