Friluftsnysgjerrig? Men litt usikker?

Hei dere og god søndagsmorgen.

Vel blåst Melodi Grand Prix og jeg må si at når jeg hadde tørket av meg litt tristhet av at guttene jeg stemte på i første runde ikke kom videre må jeg innrømme at det var nok den beste som vant. Foruten en fantastisk melodi så ble jeg rørt til tårer.

Dere som har fulgt meg her vet at jeg titt og ofte tar meg en liten tur ut i den vide naturen. Både på litt lengre turer (dagsturer) og litt kortere. Men for å være ærlig så har jeg enda ikke tatt med meg telt, overnattet en natt eller flere. Det har alltid fasinert meg, jeg har tenkt på det men så kommer denne usikkerheten snikende frem og så blir det en litt bedre seng istedenfor.

Her om dagen var jeg innom Turistforeningen sine sider, og her ser jeg at de har laget små digitale kurs for slike nybegynnere som meg. Både på å overnatte i naturen men også andre interessante ting som pakkeliste, kart og kompass og mye annet. Sjekk ut siden HER

Kanskje det kan lette litt på terskelen til å komme seg ut? Jeg tror det.

Ønsker dere en fantastisk søndag.

Bilde er tatt ved Breiavannet i Stavanger i uken.

1. Høres ut som en god plan…..Sov mye utendørs da jeg var yngre…Men nå har det lissom stoppet opp! Men skal jeg sove utendørs må det være ved et vann, slik at jeg kan ta morgenbadet! Klem til deg…

1. Ja det var veldig bra synes jeg for jeg tror det er mange som er usikre på hvordan og hva. Forståelig nok – og hvis en har med barn og ikke har gjort det før. Så er det så lett å droppe det. Nå er jo informasjonen litt enklere. Og ikke minst nå er vi mye hjemme og bør ha tid til slike kurs hehe.

2. Jeg ar sovet mye ute. Var i speideren i rundt 20 år.
      Men hvis du vil starte litt lett gå inn på bloggen Netterinaturen. Hun sover minst en natt i uka ute, men ikke så langt ute at hun ikke kan ta en veldig tidlig retrett til bil, hus og hjem. Det er friluftsliv, vakre naturopplevelser og turer som er overkommelige for de fleste.

3. ja det blir digg når sesongen (for meg iallefall) for overnatting ute kommer igang.. mange overnatter i telt ute året rundt… men jeg vil vente til det er litt lysere hele døgnet 😀

Jeg så ikke MGP…. deet sirkuset har mistet sin glans i mine øyne….

Lag deg en fin fin søndag 🙂

1. Det var faktisk kos i år med mange flinke:) Så du gikk glipp av noe.
        Du gjør det ja. Så herlig – men er nok enig med deg. Har jo overnattet ute men det er lenge siden. Men kommer meg liksom ikke til det – blir en annen overnatting. Men tenker og tenker. Kanskje i år da hehe.

4. Har ikke sovet mye ute, eller i telt siste 30 årene 😀 Sov en del på togsatsjoner, og på strender i min ville interrail-periode.. Men nå har søsters kjøpt hengekøye til meg, for hun har selv, så nå blir det nok noen turer etter hvert 🙂

5. For et vakkert bilde og hurra for Tix! Ut på tur er koselig, men det med telt er ikke alltid lett om man går alene. 🙂 Sikkert lurt med litt info! Ha en fin søndag! 🙂

1. Takk skal du ha og ja han er flink. Utrolig og han overrasket med en låt jeg ikke hadde tenkt at han sang liksom. Positivt da:) Det er sant det – litt kjekkere med flere. Ha en fin søndag du også.:)

6. jeg såg ikke på melodigradpri i går men jeg fikk med meg vinnermelodien ,og den var iallefall fin :=)
      Telte ja ,det har vi gjort en gang ,det var i mine unge dager,men da vi våknet og skulle ta ned teltet for å oppdage att en hær med maur hadde lagt egg under teltet vårt ,og når vi tok vekk teltet begynte dei å løpe med eggene på ryggen ,vel da bestemte vi oss for att telting for oss måtte skje på en campingplass ,:=) men mulig det er annerledes på fjellet ,vi prøvde oss på fornebu like ved flyplassen

1. Uff det hørtes ikke så særlig ut må jeg si. Vi var mye på telttur med mine foreldre, mer på campingplass. En sommer var vi litt på egenhånd – med noen andre familier og det regnet og regnet. Far bestemte seg for at nå reiser vi hjem, så kjøpte han combi camp og så kjørte vi nedover på en tre ukers tur til Danmark, Tyskland og Sverige. Veldig kjekk tur, men det var på campingplasser. Husker vi var så fornøyd for det var av de combicampene som var oppfor bakken, og mens de i telt hadde det vått .. var vi helt tørre hehe. Husker enda lukten både i mat og inne i combicampen. 🙂

7. Sov ute i hengekøye i sommer, og det var litt av en opplevelse. Har lyst til å prøve å sove ute om vinteren også. Følger en snapper fra Bergen som nettopp har begynt med å sove ute. Hun drar på skiturer med pulk, hengekøye eller telt. Hun er inspirerende 🙂

Ønsker deg en kjempefin søndag <3 🙂

Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

8. Det er lite som slår en hengekøye mellom to trær på en skjult strandperle, og sovne til bølgene. Og etter å ha vært på ferie igjenom Stavanger de to siste år, så vet jeg at det finnes perler der og. Bare å komme seg ut og nyte. 😊