Har du din egen karakter?

Hei dere.

Tenk nå er det helg. Vi her i vest er inne i første helgen av vinterferien. Dermed regner jeg med at det er flere som har tatt en aldri så liten ferie.

Vi andre som ikke har bevilget oss det, får det litt mer roligere med trafikk og ikke minst folk. Kan jo være litt greit det og.

Jeg sitter her med kaffekoppen og har i grunnen en ganske så rolig og herlig morgen. Musikken er på, så innimellom kommer det noen sanger som jeg bare drømmer meg vekk til.

Det er også i disse timene, eller minuttene om du vil at tankene kommer. I morges har jeg fundert litt på egen karakter. For meg og for andre. Hva betyr det?

Karakteren er den personen du i virkeligheten er. Med alle spekter det innebærer, gode som dårlige. Som gjør deg til deg.

I en hverdag hvor vi ferdes og treffer utallige mennesker får de ulik oppfatning av deg. Noen ser deg som du er mens andre lager seg et bilde av deg etter hvordan de møtte deg eller kanskje også etter møte med lignende personer. Rett og slett litt overfladisk.

Det kan være at du har hatt en dårlig dag, de kan ha en dårlig dag. Ja det er mye som kan spille inn.

Har du opplevd at noen har snakket om en person du kjenner godt, uten at du kjenner igjen fremstillingen?

Du lurer faktisk på om det er rett person det her er snakk om?

Da snakker vi om rykte til personen. Noen som oppfatter personen slik de tror den personen er.

Jeg har tatt feil på dette punktet, og jeg regner med at flere har oppfattet personer i første møte helt annerledes enn hva som er tilfelle.

Jeg kom over et sitat her om dagen, som omhandler nettopp dette. Jeg deler det og ønsker dere en fantastisk dag. Det er jo lørdag:)

“Bry deg mer din egen karakter enn rykte ditt. Karakteren er hvem du er. Rykte gjenspeiler hvem andre tror du er.”

  • J. Wooden

 

 

10 kommentarer
    1. Det sitatet var veldig fint! Ja, førsteinntrykket stemmer ikke alltid 🙂 Og personer er kanskje annerledes om man blir bedre kjent med dem! God helg!

    2. Rykter, og hvordan en person egentlig er kan være to helt ulike sider. Førsteinntrykk sier noe, men først når man blir godt kjent kan man si at man kjenner en person. jeg tror jeg oppfattes ganske ulikt for ulike personer, for jeg trenger å bli godt kjent før jeg viser mitt sanne jeg :-)ja jeg er jo meg hele tiden, men litt reservert i nye settinger. Ønsker deg en fin lørdag.

    3. Fine tanker. Og ja folk kan være veldig annerledes enn det man tror.. Tror jeg blir oppfatte ganske slik jeg føler meg…men selvfølgelig har jeg jo mer “ved meg “enn di fleste ser og oppfatter også … Stor klem til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg