Har du en ide? La oss kvele den!!!!

Hvorfor må bare noen?

Vel, du forstår. Jeg var å surfet litt her om dagen på Facebook. Der dukker det opp en annonse med en forklarende film om et program et selskap hadde laget. Det var et system for markedsavdelinger hvor de kunne spare tid og penger på strategier, SoMe annonsering og søkeoptimalisiering – ja mer slike ting.

En start up, unge personer som hadde laget et verktøy som for meg hørtes veldig imponerende ut.

Det var en del kommentarer, og jeg tenkte dette sikker var fra folk som hadde testet den siden de tilbydde en måned fri. Men neida. Her var det kommentarer som hadde hengt seg opp i en kommentar de  hadde puttet på øverst. Istedenfor å skrive at en bedrift kunne betale hundre kroner for å bruke dette programmet, så kom det kanskje tre hundre ut på grunn av økt salg, hadde de formulert dette litt merkelig.

Så kommentarfeltet, tross om filmen forklarte hvert steg i prosessene som programmet kunne gjøre, så var det denne setningen som fikk all fokus. Firmaet prøvde å forklare, litt stammende på en måte, men de ga seg ikke. Og flere hang seg på.

Den siste kommentaren jeg leste var det nok en som tenkte det samme som meg. For han jobbet med dette, brukte noe annet og synes dette hørtes glimrende ut, og skulle prøve det ut.

Jeg så selv  at det kunne være villedende og litt feil skrevet. Men meg,  en dame på 50 og som ikke jobber i en Markedsavdeling forsto hva de mente. Men ikke disse.

Men hvorfor nærmest kvele markedsføringen til denne bedriften på denne måten? Hvorfor er det noen som bare ikke kan la være?

Det er jo mulig å spørre på en fin måte, sende en personlig melding med veiledning eller gjør det på den måten at de kunne rette opp denne glippen som jeg anser det er. Så jeg lurer på hvorfor gjør folk slik, voksne folk?

Hadde jeg husket navnet på dette utvikler firma skulle jeg linket det her, men jeg har rett og slett glemt det. Så skulle de fått litt gratis markedsføring, for systemet virket glimrende.

Jeg regner med at både du og jeg har opplevd å vært ute for lignende. Det er sårende og små feil blir øset opp som det er verdens undergang. Vi er jo mennesker og prøver, lærer og gjør det beste vi kan. Er du ikke enig? Eller er det greit å oppføre seg slik? Jeg undrer.

 

 

 

 

 

8 kommentarer
      1. Ja jeg synes så synd på dem. Helt unge, hadde laget en fantastisk video, og litt uheldig med den prøvelsen på headingen. Han som ønsket å benytte dette han fikk noen varme tanker fra meg kan du si. La de prøve og feile, og event. send en melding og fortell dem hvordan de skulle ha vinklet det heller – litt coaching. Tror vi får mer godfølelse selv og med å lære vekk – klem

    1. Forstår hva du mener – og tror de fleste har opplevd noe lignende.
      Ja, hvorfor skal de kvele det??? Hvorfor kommentere sårende kommentarer og “ødelegge” noe som kan blomstre opp…
      Jeg ser mye i kommentarfelt her og der og forstår rett og slett ikke de som må være så negative og sårende…

      Ønsker deg en fin fin søndag!

      klem

      1. Ja det forundrer meg også. Hele fokuset blir tatt vekk fra budskapet, og jeg og sikkert du og vet hvor lett det er å glippe litt av og til hehe. Jeg har heldigvis ei venninne som raskt er på messanger jeg og retter meg opp. Gull verdt.

    2. Nei, det er ikke greit! Jeg føler at det er mange som tror at alt er lov i kommentarfelt! Baksiden av sosiale medier…. ingen får noe personlig forhold kanskje – glemmer at det er noen mennesker bak her! Takk for flott innlegg. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg