Hofte innlegg – jeg ble litt skeptisk

Her om dagen gikk jeg forbi et butikkvindu og måtte rett og slett stoppe opp.

Min første tanke var at nå har moten tatt helt av. Skal vi nå plutselig bli ekstra breie over hoftene? Ja det skulle i grunnen ikke forundre meg, for vi har jo hatt rumpe innleggene en stund nå. Både i undertøy og de som tar det litt lenger og opererer inn.

Som du sikker forstår måtte jeg jo kikke litt nærmere på den. Jeg glemte helt ut at dette ikke var en typisk “siste mote” butikk men en butikk som selger helseartikler.

I noen dager har jeg gått og fundert på hva denne kan være god for. Tanken har vært at det kunne jo hende at det er bra hvis en ramler for eksempel på glatten. Men ettersom jeg husker, ramler jeg som regel på rumpen ikke på hoftene. Så du kan si det har vært et lite mysteriet dette her.

Jeg har vært såpass nysgjerrig at jeg måtte google det. Og vet dere hva? Det er hoftebeskytter som forebygger lårhalsbrudd. I reklamen sier det at det kan forhindre ved fall, så det må jo være bra.

Så i tilfelle du også har lurt på hva dette er, så har du forklaringen.

Jeg synes innimellom det er litt slitsomt å lure på alt mulig. Greit når en finner svar da ihvertfall.

 

14 kommentarer
    1. Her lærte jeg noe nytt, og om det hjelper så er det vel bra. Jeg er bred nok over hoftene fra før så jeg har ikke lyst å gå med hofteinnlegg… Men kanskje det er mange eller noen som tar dette i bruk.

    2. Kanskje det er for at folk ikke skal få liggesår hvis de er sengeliggende! Virker ikke særlig behagelig, og med mine brede hofter og bak vet jeg ikke om det er noe for meg ;o))

    3. Måtte le,, for jeg så jo en reklame for et par dager siden om en rekke hjelpemidler for eldre/uføre, der det blant annet ble vist ”luftputer” for å beskytte mot lårhalsbrudd ved fall 🙂 Sånne putebukser tror jeg apotekene har hatt en stund.. uten at jeg har sett eller kjøpt 😛

    4. Kan være greit å google litt innimellom ja. 🙂 Lurte fælt på om jeg måtte få meg sånn nå, jeg som ikke har brede hofter 😉 Men så leste jeg hele innlegget, og da fant jeg ut at dette kan jeg vente med til jeg blir litt eldre 🙂

    5. Har nok forhindret mange lårhalsbrudd den saken der… Burde vært obligatorisk å ha med når man flytter på sykehjem hvertfall og også når man blir eldre, hvilken tid man blir det er jo et nytt spørsmål

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg