Hva er den lyden?

Hei dere.

Den siste tiden har jeg titt og ofte hørt en summing eller en lyd som jeg ikke helt klarer å definere når jeg er ute.

Jeg tror nok jeg kan se litt rar ut der jeg står. Helt stille og kikker i alle retninger.

Lyden vedvarer, men jeg klarer ikke helt å finne opphavet. Ikke før jeg titter opp og ser at det er en drone som noen et stykke unna manøver i luften.

Det har vært på parkeringsplasser, i gaten, ja i grunnen mange plasser. Så har de filmet, kan jeg garantere at jeg har litt ufrivillig blitt med på noen av disse filmene. Får håpe de klipper vekk det klippet av den forvirrede damen som kikker i alle retninger.

Disse som jeg har vært vitne til har nok bare vært leketøy, men når en ser på utviklingen som har foregått innen dette feltet er det interessant og spennende hvordan vi kan få brukt for denne teknologien i fremtiden. Når den er satt i system vel og merke.

Det sies at flere og flere aktører, både i privat og offentlig sektor, ser på mulighetene. Noen har allerede tatt i bruk teknologien til å ta bilder f.eksempel.

Men hva kan vi forvente oss av droner og fremtiden?

Ideene er mange, og jeg tror absolutt at å frakte varer og tjenester kan være en av dem.

Men hva med flyvende taxier og at vi bruker luftrommet som veier når vi kjører? Er dette realistisk?

Uansett om vi vil eller ikke kommer de nok mer og mer på banen. Jeg synes det er spennende og gleder meg til å følge med. Her i Norge har mange av de ledene drone operatørene lokalaksjon i Stavanger område, så jeg er jo litt kry også da.

Jeg håper bare at de klarer å lage de litt mer stillegående enn de jeg har observert den siste tiden, slik at det ikke blir et skikkelig surr for oss vanlig beboere.

Hva synes du? Er det en spennende og interessant teknologi? Og hva tror du vi kan bruke denne til?

 

 

Et bilde jeg tok i ett av mine forvirra øyeblikk:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Har sett noen få droner, men ikke så mye av det her.. Ja den teknologien er jo spennende da..selv om jeg syns det har gått litt fort..hehe..

    2. Ja, ikke noe greit om det blir sånn at det blir lydforurensning i alle fall. Ikke så glad i alt sånt nytt jeg..Liker stille og rolig omgivelser egentlig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg