Hva er god service?

I dag når jeg satt og ventet på at bilen min skulle bli ferdig skodd for sommerføre kom tankene på hva god service er, og hva det betyr for meg.

I grunnen satt jeg der og smilte for meg selv, og hadde en skikkelig god følelse. Jeg følte meg litt spesiell, tross om jeg kun hadde entret verkstedet, snakket to minutter med betjeningen og selvfølgelig var 1400,- kr. fattigere.

Smilet kom heller ikke fra at jeg hadde fått en god kopp med mocca kaffe, satt godt henslengt i en god stol eller at jeg visste når bilen var klar kunne endre denne med å gå to skritt på den røde løperen fra butikk døren.

Alt dette er jo ikke å forakte det heller, men det var ikke grunnen.

Jeg hadde blitt behandlet med respekt, blitt sett og at jeg hadde blitt tatt på alvor. Det var grunnen. Og det er det som er god service for meg.

Så enkelt, men allikevel så vanskelig.

Jeg kan være en krevende kunde, men også en enkel kunde. Alt ettersom hva ærend jeg er ute i, og hva dag det er. Dermed er forventningene mine veldig svingende, og det tror jeg nok gjelder for flere enn meg.

Uansett ærend og dag, kan god følelsen komme av de minste ting. Akkurat som i dag. Jeg vet jo også at de som yter service kun er mennesker, og kan ha varierende dager. Dermed kan jeg også være veldig tålmodig.

Derimot blir jeg dårlig behandlet kan jeg fort finne på å gå til nærmeste alternativ, hvis det er mulig. Det har jeg gjort opptil flere ganger, blant annet ved handel av bil, dekk skift, forbruksartikler for å nevne noen. Så ja, noen har mistet meg som kunde oppigjennom årene.

Jeg vet jo at vi alle er forskjellige, så har du tenkt over hva god service er for deg?

 

Her satt jeg da og ventet:

 

Måtte jo også ha et bilde av den røde løperen

4 kommentarer
    1. La akkurat ut et innlegg om service selv nå, så vi er samstemte i dag 😀 Jeg og Hr Frodith har vært på restaurant, fikk trevlete indrefilet, sa fra og fikk KJEFT med den nye tallerkenen. De hadde BEVIS på at det var indrefilet, selv om det var umulig å skjære gjennom 😀 Det er siste gang vi går DIT igjen 🙁

    2. Det å bli sett, føle at man blir tatt på alvor og vist respekt for er service for meg. Nettopp dette er vanskelig, men skal være lett.

      Kjempeviktig det du peker på i innlegget ditt 🙂

      Ønsker deg en kjempefin lørdagskveld <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg