Hvorfor er det slik?

Her om dagen kjøpte jeg meg en ny dusj stang. Den er montert, og alt bare og alt er bare fryd og gammen, endelig. Og det var ikke monteringen som laget frustrasjon eller problemer. Det var nok før monteringen, og jeg lurte på hvordan jeg skulle få tak på dingsene jeg hadde kjøpt.

I prosessen med å åpne emballasjen kom der mange tanker. Foruten noen ikke så hyggelige ord tenkte jeg og på hvorfor i all verden pakker de inn slik? Og dette gjelder jo ikke bare dusjstenger men mange ting som er på markedet. Hva er grunnen til at de lager emballasjen slik? Første møte for forbrukerne er jo ikke bra i det hele tatt. For min del får jeg en del fobi for hele produktet før en har tatt på produktet.

I åpnings prosessen klarte jeg til og med å skjære meg på denne harde plastikken og fikk et skikkelig kutt.

Det kan jo være meg som ikke har fått med måten en åpner disse tingene på, og at det burde kanskje være bruksanvisning på dette. Men burde det være nødvendig?

Jeg husker og for noen år tilbake når poden var mindre. Leker.

Når en endelig fikk de ut av plastikken, og en tror endelig at en er i mål. Men neida. Da var det utrolig mange fester som måtte løsnes før den poppet ut. Jeg tenker at mang en forelder har vær med på en slik en operasjon, for eksempel  i bursdager eller jul.

Så produsenter. Hva er grunnen til all denne vanskelige emballasjen? Er det miljøbevisst og koster ikke denne innpakningen utrolig mye som faktisk vi forbruker sikkert betaler for? Jeg bare lurer på en søndags formiddag.

 

6 kommentarer

Siste innlegg