I år kommer jeg til å være super egoist!

Jeg tipper de fleste har begynt å tenke på ferier som snart banker på. Hvor og hva skjer til sommeren, og hvor går turen i år?  Er det innafor å sette snuten utenfor Norge eller ikke? Ja det er nok mange tanker som svirrer rundt, og det har de gjort hos meg og.

Jeg vet at hvis verden er på vei tilbake til normalen så er det fullt innafor og kanskje og solidarisk å ta turen ut i den vide verden. Putte litt penger i den næringen som har hatt det skikkelig tøft dette året, nemlig reiselivet.

Og det er her jeg kommer til å være så egoistisk. Uansett hvordan tilstanden er her eller i resten av verden kommer jeg nok ikke til å titte utenfor Norge.

Jeg gjør som mange andre og drømmer om endelig å kunne reise og å oppleve nye og kjente plasser. Tross disse drømmene så vil jeg ikke ødelegge “mitt bilde” av verden som gjør at jeg blir skuffet. For jeg tipper det er det som møter meg nå og i år.  En litt annen verden enn det glansbilde jeg har av den.

Jeg vet det er en egoistisk tanke, men jeg vil møte en “glad” verden. En verden som er litt mer normal enn den er nå i år.

Så Norge, det er her jeg skal feriere i år.  Er temmelig spent på hvor jeg ender opp, for det er ikke planlagt noe enda.

Har du planer for ferien?

Jeg legger med en link til et innlegg jeg hadde for noen år siden, før epidemien, og ja jeg drømmer om en gjentagelser. Du kan lese om det HER.

 

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Som de øvrige I restaurantbransjen, er drømmeferien å jobbe 24/7 (haha).
      En ting er iallfall sikkert, og det er at jeg ikke gidder å utsette meg selv for 14 dgr karantene, og det betyr nok at en er stuck I moderlandet 😉

    2. Her blir det også Norgesferie, i år som i fjor og forfjor. En stund siden vi var utenlands nå, så vi tar ikke det så tungt. Vi håper å få en tur til familien min i Halden, Viken, men ellers blir vi nok bare ute i Huset ved sjøen. Der har vi det så fint, så vi lider ingen nød. 🙂 Men ja, jeg gleder meg til verden blir normal igjen, så man tør å gå litt ut her også. 😀 Ønsker deg en god dag.

    3. Norgesferie – selvfølgelig – men det gjør det jo alltid! Jeg driver og planlegger bobiltur! En litt lenger enn den jeg tok ifjor! Det blir skikkelig stas! God klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg