Jeg er så glad at jeg ikke sa JA!

Reklame | Tibber

Har du sittet igjen med den følelsen etter du har lagt på telefonen fra en telefonselger at du priser deg lykkelig for at du ikke sa ja?

Det hadde seg slik i går at telefonen ringte. Jeg har kombinert jobb og privat telefon så jeg må bare ta den. Litt irritert når jeg hørte at det var en selger, tross om det var en koselig mann fra Østlandet. For meg hørtes han ordentlig, kjekk og grei ut og ganske behagelig å høre på. Så jeg lyttet ferdig. Jeg husker ikke selskapet men han fortalte meg at jeg var en heldig vinner og de hadde plukket meg til å få noen fantastiske priser på strøm i seks måneder.

Nå har det seg slik at jeg har inngått en veldig grei avtale med et selskap som heter Tibber. Jeg er veldig fornøyd og tror ikke jeg noen gang har hatt lavere strømregning. En annen fordel er at en ikke har noen form for binding.

Så du forstår at jeg takket fint nei og sa jeg var fornøyd med det jeg hadde uten å utdype det mer. Jeg forventet at han da skulle si at det var jo dumt eller noe i den duren. Men det skjedde ikke. Han bare slang på røret uten å si en pip. Innrømmer jeg satt temmelig fortumlet og sjokket tilbake.

En hyggelig selger går fra å være så hyggelig til å oppføre seg slik. Jeg priset de øverste makter at jeg ikke i et svakt øyeblikk takket ja.

Jeg er jo klar over at disse jobber på provisjon, men synes nå at normal og høflig oppførsel kan de ha.

Tross om dette ikke er et reklameinnlegg fra Tibber, så har du ikke prøvd eller hørt om de så anbefaler jeg at du tar en titt. Du kan enten  gå inn og titte på eget inaktiv   eller at du gir meg en pip så kan jeg sende deg en link. Da får jeg 500,- kr å handle for i Tibber Store og det samme får du.

 

10 kommentarer
    1. Hørtes jo knall ut den avtalen du har fra før da 🙂 Jeg er så lei selgere. Jeg gidder IKKE høre på noe som helst når jeg skjønner de er selgere. JEG bare legger på 😮 Ikke videre høflig jeg heller. Men de bare DURER i vei om de får lillefingeren liksom…

    2. Det finnes ingen gyldig grunn for ufin oppførsel!
      Selv stopper jeg bestandig telefonselgere umiddelbart ved å bryte inn at jeg ikke handler via telefon. Litt i overkant nebbet enkelte ganger, men da jeg har reservert meg mot tlf. salg, skjønner jeg ikke at det skal være så himla vanskelig i det minste begrense antallet..

      1. Det er sant det, og det vanskeligste er jo å komme seg vekk fra de. Men uansett hva ærend en er i tror jeg ikke ufin oppførsel er tjent i lengen. Men jeg kan og være som du sier. Ikke ufin men kort.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg