Kjære Kokkejævel – du synker!

Jeg er nok ikke så ofte innom deg Kokkejævel, men nå måtte jeg. Jeg fikk nemlig nyss om at du har begynt å publisere oppskriftene dine, og hvis vi bruker de skal vi vipse noen gryn. Klinger det ikke i kassa de etter at vi har brukt oppskriftene dine, ja da blir vi skurker. Sikkert litt humoristisk ment, men i alle dager.

Jeg må bare påpeke, jeg føler at denne måten virker mer som tigging. Tigger eller skurk, vel….

En merkelig vri som ikke jeg hadde kommet på men må man så må man som man på så fint sier.

Jeg kan garantere at jeg ikke skal bruke disse oppskriftene, jeg har mange gode selv som jeg sjonglerer med. Hadde jeg brukt de kan jeg garantere at jeg lett hadde levd med å være skurk. Hvem hadde oppdaget det liksom?

I dagens teknologiske verden så er det mange andre måter å gjøre det på hvis en har talent i noe og trenger gryn. Jeg bare nevner det, for jeg tror du har talent. En svært populær og brukt markedsstrategi i dag er å gi publikum sitt noe for å øke salget via de rette kanalene. Har du tenkt på det?

 

Så ingen kronerulling fra min lommebok. Sorry Kokkejævel. Men jeg har sett den ene oppskriften din, men heldigvis husker jeg ikke hva det var engang.

Tror jeg fortsetter som før jeg, ser litt på overskriftene og bildene dine  på forsiden av Blogg.no, lar være å trykke inn  for å være sikker på at jeg ikke legger igjen noen spor og blir kalt skurk for ingenting.

Med dette ønsker jeg deg en fantastisk dag og håper det kommer noen kroner rullende oppover til de som trenger det mest.

 

 

 

 

14 kommentarer
      1. TAkk, men jeg har ikke noe imot at noen tjener penger på innlegg, men litt merkelig måte å gjøre det på hehe. Skal jeg ta for meg deg og den gang du gjorde det:)
        Og absolutt som jeg skriver og at jeg tror han har utrolig talent, men det har med å benytte de rette kanalene til å gjøre forretning synes jeg. Jeg må si at jeg tror han har jobbet hardt, fått til noe og at coronaen – tross netthandel og så videre, ikke har gjort godt. Så jeg forstår at en tyr til andre ting. Men for å ikke være en døgnflue så må en kjøre en sikker markedsstrategi også i tøffe tider og å kunne gå med hevet hodet.

        1. jeg ble sjokkert da folk vippsa i forrige uke. Syntes det var flaut å få inn 37 kroner og sendte de og litt til videre til et godt formål.
          Kokkejævel er en flink forretningsmann, kremmer, som utnyttet markedet sitt, fansen, med den nettbutikken før jul. Strategien rundt matoppskriftene skjønner jeg ikke. For han skriver kokebok. Jeg vil da anta at disse oppskriftene er med i kokeboka. Er det da så smart å “ta betalt” for noe som man kan se på som forhåndsreklame for kokeboka`?
          Jeg har prøvd noen av oppskriftene han har publisert før, og det vi har prøvd har vært veldig godt. Jeg tror haner en helt habil kokk.

      2. Det han gjør kan ikkje sammenlignes med at strikkere selger oppskrifter, slik det påstås i innlegget. Vel, ingen som eg kjenner selger strikkeoppskrifter på denne måten – og ja, eg kjenner mange!

        Da må han i såfall laget oppskriftene din som pdf. Da kan man laste de ned og lagre de i egne mapper, hvem betaler for noe som ligger å flyter rundt på en blogg?

        Blir jo spennede da å se om noen av de dukker opp i bok etter hvert…

    1. ja jeg tror det at han er flink, og med et engasjement som kan bli suksess. Men han må ikke ødelegge det nå, det er det jeg tenker. Gå litt i tenkeboksen, og gjør det han kan. Lag mat og la suksessen komme av dyktighet, og ikke minst den posisjonen han har i blogg verdenen. Krysser fingrene for at han finner tilbake til seg selv:)
      Og jeg klarte ikke dy meg hehe. Men din hensikt var litt annerledes og humoristisk, og det tror jeg og “donasjonene” var:) Klem

    2. Jeg reagerer også på dette her med en stadig sterkere følelse av at det liksom lurer en falskhet over hele konseptet.. Da det først ble gjort, anså jeg det for å være en spøk som liksom bare ikke traff meg. Men i det denne donasjonsgreia vedvarer, så begynner det å synes noe manipulativt her.. Jeg mener.. Det er fremstilt litt sånn spøkefullt, hvilket disse latterlige kronestykkene syntes å skulle backe opp under.. Men når du når ut til drøye 30 000 daglig, og vi tenker oss at (tja..) det i allefall er et sted mellom 5 og 10% av disse som med en liten latter vipser over den krona for showets skyld..
      Dette scenariet (hvilke tall jeg slettes ikke vil tro overgår de reelle tallene) ville i kroner og øre faktisk innebære et sted mellom 1500 og 3000 kr i ren bonusinntekt hver eneste dag (7 dgr I uken(!)) denne ‘artige kuriositeten’ forblir en greie..
      Dette er beinhard businessvirksomhet i myk forpakning, for å si det sånn, for ikke snakke om jææævlig manipulativt..

      1. Ja en kan si det men jeg tror ikke det er lurt i lengden for konseptet. På kort sikt, ja, men ikke i det lange løp. Men det er jo kunst av ypperste kvalitet han driver med så jeg tror han gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å gjøre dette. Han legger ut sine oppskrifter for alle. Hvor mange mister han på dette, og utenom de som synes dette er ok og er med, er det nok for businessen hans i det lange løp? Men jeg skal ikke sette mer pekefinger på det enn at jeg synes det er spesielt og jeg har ikke hørt om det før.
        Tenker og hvis han hadde styrt de som er interessert til å kjøpe oppskriftene til sidene sine hadde de gjerne plukket med seg andre ting enn selve oppskriften i kjøpet. Nå er jo ikke to kroner noe en blir fattig av men:) Så litt spesielt:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg