Lifjell med fantastisk utsikt over Stavanger og Sandnes

Hei dere.

I går var vi på en herlig tur til Lifjell som ligger i Sandnes Kommune. På toppen har en fantastisk utsikt over Sandens, Stavanger og inn mot Ryfylke. Det sies at dette er den toppen i Sandnes med den beste utsikten, og det tror jeg gjerne på.

Fjellet er godt gjenkjennelig med sin høye sendemast.

Vi startet turen ved Dale, og gikk den korte løypen opp som tar omlag 3 timer. Terrenget veksler mellom tett skog, lune daler og snaublåste berg. På veien nedover var vi også innom en liten strand, før vi kom til Dale igjen.

Turen var enkel og grei å gå, med litt kupert terreng. Absolutt en tur jeg kan anbefale, og jeg garantere at du blir belønnet med en fantastisk panorama utsikt.

Jeg legger ved noen bilder og håper dere liker de.

 

På toppen ved varden er det fantastisk utsikt. Her ser du mot Stavanger.

 

Dette er helt i starten. Det er så greit når de har lagt ut slike planker i myrterreng. Nå er det ganske tørt – men greie å gå på for det.

 

Før den virkelige stigningen begynner går du langs Dalevatn. Her var det flere som badet. Ja – det er jo vår.

 

Skog måtte vi også innom på veien. Det var litt trollsk.

 

Før vi kommer opp åpnet fjellet seg, slik at vi fikk en lite smakebit av hva som ventet.

 

Ja – meg på toppen.

 

 

 

Utsikt mot Sandnes.

 

Strand som ikke ligger så langt fra der vi hadde parkert på Dale.

 

 

6 kommentarer
    1. Lifjell ♥
      Jeg går alltid fra Hommersåk dit. Det er ikke så langt, men ganske bratt oppover.
      Jeg er jo fra Hommersåk da, derfor blir det mest naturlig for meg, selv om jeg nå bor nærmest Dale, og det ville vært kortest å kjøre 🙂 Fantastisk utsikt, uansett hvilken vei man går ♥ Fine bilder her. Det fristet å gå fra Dale nå. Jeg har faktisk aldri kommet på det 😉
      Kos deg masse på tur ♥

    2. SÅ deilig tur da 🙂 Og i kort bukse og alt 🙂 Herlig <3 Her har det også vært sol og deilig..men i morgen er det varslet litt grått… 😮

      1. Ja det har vært noen herlige dager. Til og med på toppen kunne vi gå slik…. det er bare turbuksa som er brettet opp.. hehe. Men flere gikk i shorts og t-shirt….. Her og er det litt disig i dag….

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg