Litt oppi åra og rød jul

Hei dere.

Enkelte ganger, siden jeg er på full fart på vei til å bikke 50, kan det være at jeg tar meg litt nær av små kommentarer som i grunnen ikke er rettet mot meg.  Eller for å være helt konkret, de gangene jeg kommer på hvor jeg er på vei. Til vanlig føler jeg meg jo som 29, og det skal mye til for å rikke på det.

I dag overhørte jeg en samtale, som jeg da tok meg litt nær av.

Den var ikke rettet mot meg på noen måter, men jeg liker jo rødt til jul. Dermed var jeg jo i kategorien som de snakket om.

De snakket om trender, jul, og hvilke farger som var “in” i år i forbindelse med julehøytiden.

Hvit, naturfarger og diverse andre farger som en ser overalt nå i alle butikker. Den ene nevnte rødt, og da var den andre raskt ute og nevnte at det kun var de litt oppi åra som likte rødt.

Det var da jeg ble litt snurt, siden jeg liker rødt. Synes i grunnen hun var litt “frekk” og sendte nok et surt blikk i den retningen.

Jeg oppi åra siden jeg liker rødt? Jeg klarte ikke helt å svelge den, og har prøvd innimellom å overbevise meg selv om at jeg ikke liker rødt. Men jeg har ikke helt lykkes i det.

Så kanskje er jeg en dame, litt snurt vel å merke, litt oppi åra som liker rødt i julen.

Men jeg kan forsikre dere om at jeg føler meg som 29 enda for det om. Og en er vel ikke eldre enn en føler seg selv har jeg hørt, om en liker rødt eller ei.

Bildet er tatt ved Breiavannet i Stavanger. Når disse røde julehjertene kommer opp… ja da er det jul.

 

10 kommentarer
    1. Når man har levd et langt liv, så vet man at ”alt” kommer tilbake 😀 Kanskje å ta litt vel i, men det aller meste. Såkalt ”In/Trend” er noe kortvarige greier 🙂 Følg hodet ditt du, det kan mer om deg enn noe/noen annen. 🙂 Dessuten er det jo ekstremt In og være miljøbevisst, ikke minst på sosiale media, og da burde jo in/trend begrepet blitt forbudt. For de to tingene går i alle fall ikke i hop i mitt hodet 🙂

    2. Når det gjelder jula så har jeg aldri tenkt trender, for den skal være rød. Det syntes jeg da jeg var i 20 årene, og det syntes jeg nå som jeg er i 50 årene. Så om det er så aldersbetonet vet nå ikke jeg. Vet mange skifter ut julepynten etter hva som er IN det året, men det skjer ikke her.

    3. For noe tull…mange som forbinder julen med rødt…Er jeg yngre jeg da..som liker best gull, sølv og hvit til jul?!? MEN jeg har veldig mye rødt også…så liker det kanskje litt også da…hihihi.

      1. He,he. Absolutt ikke. Synes det har mye med stilen en har hjemme… og det er jo derfra en har oppgjennom åra har fått pynten. Tilpasset på en måte… selv etter sitt eget hode:)) Og ikke minst minner… fra barndommen, fra barn(a) var små osv… Så har nok en herlig blanding hjemme:))

    4. Skriver her…for vet ikke om du har fått med deg at jeg har fått tøflene! og de var super duper fine!! Tuuuuusen hjertelig takk! De er på bena hver dag…litt trange med engang..men vet jo at de vier seg litt..så det gikk raskt…Nå sitter de akkurat som de skal! OG fargen var helt topp! så, TUSEN TAKK! ps..har laget innlegg om det…

      1. Å så bra… ærlig så får jeg ikke med meg noen ting nå når de har lagt om…. har ikke hatt tid til å sette meg helt inn i tinga…. Så vidt satt meg inn i hvordan en leser meldinger jeg selv får og å poste innlegg. Bilder er så som så med tross skikkelig god hjelp av Frodith……

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg