Liv og røre i Stavanger Sentrum

I går var jeg en liten tur til Stavanger Sentrum. Gater og hele byen i grunnen var sterkt preget av Sykkelløpet Hammer som holder på i byen.

Stor stemning og det var mange som hadde møtte opp for å heie rytterne frem. Det kan jo hende at det var flere som meg som bare dumpet oppi, helt tilfeldig.

Jeg er ikke en som normalt ser på sykkelløp, men når jeg krysset veien forsto jeg at nå kom de snart. Det ble faktisk litt spennende å se på. Først kom noen motorsykler og biler i full fart etterfulgt av syklistene.

Jeg legger ved noen bilder og beklager at jeg ikke kan oppdatere dere på hvem det er.

Ønsker dere en flott søndag videre.

 

Her ser dere første mann etter x antall  runder. En kan skimte noen andre syklister bak.

 

Sykkelløpet har blitt en liten tradisjon i Stavanger. Det er et nytt ritt som er utviklet av Velon. Det er organisert av Tour des Fjords AS og er en del av en global rittserie som hvert år skal kåre verdens beste sykkellag.

Løpet består av tre ulike konkurranser i rundløyper som gjør det intenst og publikumsvennlig. Rittet har holdt på i tre dager, fredag til søndag.

Jeg er ikke så kjent med kjente syklister, men Alexander Kristoff er med.

 

Dette bildet fikk jeg tatt når jeg gikk over veien.

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Vil tro det er liv og røre i byen deres nå ja. Slik er det når det er “Toppidrettsuken”, og langrennsløperne har rulleskikonkurranse i Trondheim Sentrum.Da er det fult med liv og stemning i sentrum 🙂

      Ønsker deg en kjempefin søndagsettermiddag <3 🙂

      Purr, pur, og bloggklem fra Toril og kattene

    2. Ja man må se når det er i nærheten…vi hadde det i fjor…17 mai…måtte ned på veien å se….men mannen min er jo helt sykkelfrelst…..Ha en god kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg