Når jeg sniker meg på

I det siste, siden vi har hatt så mye sol, har jeg fått meg en vane med å snike meg på bildene jeg tar. Det er helt ubevisst, for det er ikke de såkalte selfiene jeg her snakker om.

Neida, jeg har sett et motiv, og rett før jeg skal knipse har jeg sett noen langbeinte skygger som har sneket seg på bildet. Ikke så lett å kjenne igjen gjerningsmannen med de lange flotte beina, men i nøyere ettersyn forstår jeg at det er meg selv.

For å få tatt dette bildet av det flotte motivet, uten meg med da, har jeg måttet bruke all min kreativitet til å få meg fjernet fra motivet. Noen ganger har det gått, og andre ganger har jeg bare måttet gi opp. I flere tilfeller har jeg måtte kutte motivet, slik at ikke alt som i grunnen skulle vært med kommer med, eller at jeg har måtte snu vinklingen på bildet.  Litt irriterende i grunnen.

Løsningen kan jo være å ønske at det ikke er sol, men jeg liker jo sola. Så det er i grunnen ikke et alternativt ønske fra meg i grunnen.

Har du disse problemene av og til? Eller er det bare meg?

 

 

7 kommentarer

Siste innlegg