Nei og nei VisitNorway! Sex?

I dag morges kom jeg over VisitNorway sin markeds kampanje som skal lokke turister til vårt vakre land. Istedenfor å føle meg stolt av å komme fra Norge, ble jeg litt betenkt og litt flau på vegne av det norske folk og våre verdier.

Det er sikkert ikke min aldersgruppe VisitNorway retter seg mot, mer den yngre generasjonen. Men for å nå ut til denne gruppen må det være sex relatert? Eller har VisitNorway bommet helt? Jeg mener jo bestemt det siste.

Tenk å komme med en reportasje kalt: “6 places to have great sex in Norway!”

VisitNorway er Norges offentlige reiselivs nettsted som  skal lokke utenlandsturister til Norge med å vise det beste landet har å tilby. Hva med da? Alternative kule plasser å ha sex?

Stedene som er nevnt er absolutt steder som er verdt et besøk. Det kan også være romantiske plasser.  Ønsker noen å prøve ut anbefalingen til VisitNorway, vel bekomme. Men bør det markedsføres? Jeg bare lurer.

Følgende steder er nevnt i REPORTASJEN :

  • Under nordlyshimmelen, vikinghytter/hus, Trollpikken, avsidesliggende hytter/hus, i glamping-telt eller på hotell med sauna og/eller dampbad.
  • Underveis i reportasjen er det også linket til ulike feriesteder og hotell.

Som jeg nevnte tidligere kjente jeg at jeg ble rett og slett flau når jeg leste reportasjen. Jeg lurer jo på hvordan det i fremtiden kommer til å være å ta seg en fjelltur, eller tur i det hele tatt? Og barna våre? Hvordan hadde de reagert på å møtt på denne aktiviteten i fjellheimen?

Så kjære VisitNorway. Jeg synes  dere har gjort en flott jobb til nå. Nå er jeg litt mer usikker. Jeg lurer på om dere har gått ut med en kampanje som ikke er særlig gjennomtenkt, eller har dere rett og slett “hevet” dere på trenden? Men er det denne type turister vi ønsker? Og er det dette Norge skal bli kjent for? Jeg bare lurer.

Du finner reportasjen HER.

 

 

 

 

 

 

 

 

15 kommentarer
    1. Det var rar reklamering ja.. Må da være nok med den flotte naturen for å lokke folk hit.. Men sex selger nok det.. God helg til deg <3

    2. Jeg så innslaget på nyhetene i går, ja. Ble litt betenkt jeg også, selv om jeg egentlig ikke er så veldig prippen. Men er jo “gammal”, da 😉 Jeg vil også mene at det kan skremme bort noen. De fine stedene reklamerer vel for seg selv hvis de blir vist fram på bilder og i normale reportasjer, kan jeg tenke.

    3. Eg støtter deg i dette. Tragisk at alt skal rettes mot det vi i tidligere tider såg på som feil og forkastelig. I dag er det som før var en skam, blitt normen for kordan folk bør leve. Og vi i Norge har blitt en av pådriverne. :/

      1. Det er nok for å fenge den yngre generasjon… men synes vel det blir litt feil. Tror nok at det også kan ha den effekten at noen av de stopper opp og kan lure på hvor Norge er hvis de ikke kjenner landet. Men hva marked er det her snakk om de ønsker å nå frem til? Synes det er litt trist at en må bruke slike virkemidler for at folk skal oppdage Norge…….

    4. Hei!
      Nei ærligtalt……………….. får vi ikke turister hit uten å reklamere for hvor de kan ha sex på turen? Vårt flotte land og vår vakre natur og alle muligheter sier sitt – uten at de behøver bruke ordet slik – man har jo sex over alt uansett – behøver ikke komme i en reklame for at Norge skal oppdages som det flotte landet………………….

      Ha en fin lørdag 🙂

    5. Hehe … jeg har ikke fått med meg dette, men tror du ikke det er ment litt humoristisk da? Tok det sånn jeg jaffal. For min del hadde de ikke gått over streken før de hadde linket til eventuelle eskortesider og sexannonser. Men dette måtte jeg bare smile litt av.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg