Nyttig hjelpemiddel

Hei der og god søndag, og ikke minst god morsdag til alle mødre der ute.

Jeg elsker å finne nye metoder å gjøre livet litt lettere på. Og det har jeg absolutt gjort her nå, når det gjelder kakebaking denne gang eller mer pynting av kaker.

Jeg har ikke noe problemer med å lage en kake, men kake pynting er en helt annen ting. Den pleier ikke å bli helt som den inni hodet mitt til min frustrasjon.

I helgen her har jeg laget en gulrotkake som krever litt kreativitet på pynting på toppen. For de fleste er ikke dette noe problem, men for meg er det ikke så lett. Vel helt til jeg oppdaget denne dingsen i skuffen min. Jeg vet ikke helt hvor jeg har fått den fra, for jeg har ikke kjøpt den. Tror jeg har tenkt mange ganger på å hive den i søpla, men glad den har fått blitt værende.

Og hva brukte jeg den til? Jo til å sprøyte karamell på gulrotkaken jeg laget til en bursdag i går. Jeg ble så fornøyd at jeg måtte ta meg i det og stoppe i tide slik at ikke hele toppen ble dekket.

Så har du det samme problemet som meg, kan denne absolutt anbefales. Jeg vet ikke hva den  heter men du ser på bilde under hvordan den ser ut.

Og et annet lite kaketips som jeg fant ut når jeg laget denne kaken er at skal du dele en kake, og er som meg ikke så flink til det. Hva med å fordele deigen i to bunner.. Vips har du kaken delt uten å måtte skjære i den.

Vi lærer så lenge vi lever –

Ha en fortsatt fin søndag dere.

 

Her er vidunderet,

 

Og resultatet … husk det er første gang, og at jeg var litt overivrig, men resultatet var bedre enn forrige gang. Det kan jo bare være bedre.

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg