O jul med din shopping glede

Tross min reklamering for at jeg var ferdig med presanger nærmest innen desember dukker det til stadighet opp ting som gjør at en må entre kjøpesentre, eller butikker. I går hadde jeg en slik en dag.

Jeg har tatt juleferie, så jeg hadde anledning til å være tidlig ute heldigvis. Dermed ble mine ærender fort gjort.

I løpet av den lille tiden jeg var der, økte folkemengden betraktelig. En skulle nesten tro at folk ikke hadde noen ting hjemme, noe jeg ikke tror er helt tilfelle.

Resten av dagen ble  brukt til julebesøk. Veldig koselig, og mange klemmer ble delt ut og fått. Jeg fikk også testet ut at jeg absolutt klarer å spise utrolig mye kaker i løpet av en dag. Men det er jo bare jul en gang i året, i tillegg til at det er veldig godt. Så jeg klager ikke.

Jeg måtte jo forflytte meg fra tid til annen, så jeg fikk virkelig kjenne på det med julerushet. Det var milelange bilkøer over alt. Kanskje det er juletradisjonen vi kan bringe videre fra vår tid. Julerushet?

Jeg håper da virkelig at våre barn husker andre ting enn kaoset vi har før jul med shopping, bilkøer og hysteri i forbindelse med å nå alt før roen senker seg på julaften. Men hvem vet?

Inne på Madla Amfi, som jeg var tidlig på dagen fikk jeg en liten mimrestund fra svunnet tid. De hadde satt opp denne utstillingen. Ja det er fra barndommen min, kanskje vi kan kalle det fra gamledager?

 

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg