Øyne sier mer enn ord…

Verden er ikke den samme som den engang var. Går en ute, treffer en disse som traver rundt med masker. Det er en bra ting i dag, men jeg må si at jeg synes det er litt skummelt, uvirkelig og tanken har streifet meg at vi alle ser ut som noen skikkelig forbrytere.

Ordtaket som: Øyne sier mer enn ord har virkelig fått en annen betydning.

Jeg har og tenkt tanken om våre fordommer mot de som har gått kamuflert før, med hijab og andre plagg nå glir litt inn i mengden. Vi kan bare putte på oss en lue, ja så er vi der alle mann. Ikke sant?

Kommer vi til å være mer tolerante når vi kommer ut i andre enden? Jeg håper det.

Jeg er nok ikke selv den flinkeste til å bruke disse selv, så jeg har forbedringspotensialet her, men jeg prøver å huske det så ofte jeg kan. Hva med deg?

8 kommentarer
    1. Jeg bruker de hele tida. Jeg føler jeg nesten aldri puster inn FRISK luft. Stort sett er jeg jo i butikken, eller på banen eller på vei i en annen butikk osv… Og da er det like greit å ta på før man går ut. Så det blir ikke mye “frisk” luft skal jeg love deg… Her i Oslo føler jeg meg jo helt RAR om jeg har glemt å ta det på 😛

    2. Det har blitt en vane å bruke munnbind. I Oslo risikerer du å få sinte blikk fra alle oss “maskerte” om du ikke har det på i butikken. Jeg var en av dem som brukte det lenge før det nærmest ble påbudt her i Oslo.Hadde jeg bodd i et område med veldig lite smitte, og få innbyggere, så hadde det stilt seg annerledes. Behagelig å ha på er det ikke, men som regel dreier det seg om 30 min eller mindre om gangen.😊

    3. Det blir jo en vane å bruke munnbind, men når jeg er på f.eks. Rusta og de skal ha telefonnummeret mitt for kundemedlemsskapet så er det vanskelig for dem å oppfatte mobilnummeret.

      Merket det var godt å munnbind da det var minus 12 grader. Slapp å fryse på nesa 🙂

      Har begynt å ha munnbind på når jeg trener for å være på sikre siden. Vi trenger ikke munnbind når vi trener, men jeg gjør det likevel.

      Ønsker deg en kjempefin søndag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    4. Jeg håper vi blir et mer takknemlig og omgjengelig folk etterpå…. ! Her brukes det munnbind alltid – og akkurat nå er det jo i tillegg påbud her i Larvik, så da er det jo greit å ha vært vant til det allerede! Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg