Sandmåking på Sola Stranden

I går var jeg en liten tur til Sola Stranden. Jeg var klar over at det blåste litt, men på Sola Stranden tok vinden skikkelig.

Sjøen bruste, og sanden føyk bortover. Det var litt av et syn.

Jeg prøvde å gå opp på veien etter en liten stund på stranden da en får en nydelig utsikt. Men  her var det nærmest umulig å gå. Det blåste, og veien og fortauet var dekket med sand. To brøytebiler holdt på å skufle vekk sanden så de kjørte frem og tilbake.

Tross om det var sand over alt, var det en nydelig solnedgang.

Jeg legger ved noen bilder og ønsker dere en fantastisk søndag. Husk det er vår!

 

Veien og fortauet var full av sand. Her ser du at de er i full gang med å fjerne sanden. Det var vanskelig å gå så jeg kan tenke meg at det var det samme å kjøre gjennom sanden også.

 

 

 

Tross vind, var det nydelig på stranden. Mange plasser var sanden helt slett etter vinden. Det så helt urørt ut.

 

 

 

 

Når jeg skulle hjem hadde sole kommet enda lenger ned. Fantastisk syn.

 

Solastranden er en 2300 meter lang sandstrand som ligger i Sola Kommune i Rogaland. Den er en av Jærstrendene. Det er en langgrunn strand, og er dermed populær blant brettseilere. Femina.no har kåret stranden til Norges vakreste og Sunday Times har kåret den til verdens 6.beste.

 

 

8 kommentarer
    1. Flotte solnedgangsbilder ♥
      Og ja, det er vanskelig å kjøre i den sanden, det har jeg forsøkt. Men er en stund siden nå. Ikke ofte jeg drar til Solastranden, det er så mange strender å velge blant 🙂

    2. Vakkert! Flotte bilder! og ja..da vi kjørte der i sommer, var det også sand i veien..og lå “dyner” der…men det var lite i forhold tenker jeg….jaja..måke snø om vinteren og sand på sommeren…hihihihi…Jeg skal helt klart tilbake hit engang..var et flott sted!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg