Sjakk matt! Eller?

Ja nå sitter jeg her og venter på at poden skal komme hjem. Han har nemlig lovet å ta et slag sjakk med meg. Kan du tenke deg?

Jeg synes det er kjekt av og til, les en gang i året kanskje, å spille. Ikke er jeg ekspert, vil vel mer putte meg på andre siden av den skalaen.  I forhold til meg har jeg en annen ekspert i huset, nemlig poden.

Nå jeg har mast om vi ikke kan ta et slag, og han har sagt ja. Da smiler jeg. Kjenner jo at spenningen stiger etter hvert som tiden nærmer seg. Klarer jeg å putte inn støtet på nybegynner flaksen min i dag? Gjorde ikke det for et år siden, men..

Må nevnes at det er mitt nivå på spillingen som gjør at han ikke synes det er særlig spennende.

Sjakkbrettet vi skal bruke i dag kommer fra Hellas. Det er i keramikk, og kan ved en velt knuse, så de er utrolig skjøre. Men flotte er de. Hvis de går i stykker er det mulig å sende de til produsenten og få nye, vederlagsfritt. Det har vi en lapp på. Har nok testet ut hvor skjøre de er og kan si at det funker med superlim også.

Jeg har kanskje nevnt tidligere at å reise på tur med poden byr ikke på tom lommebok. Han trenger ingenting hvis han noen lignende ting fra før. Når vi reiste på øyhopping var det dette brettet og sikkert litt snop fra tax free butikken han kom hjem med den gang.

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg