Som to forskjellige verdener

Lørdagen er godt i gang. Kaffe har jeg fått, og en herlig morgentur har jeg og rukket.

Nå er det huset som står for tur. Da har jeg god tid til mange andre ting siden dette ikke er helt min favoritt. Man kan jo ikke være god på alt heller? Bare så synd at det må gjøres innimellom.

Når jeg gikk og tuslet på turen min kom jeg til å tenke på kontrastene vi har i landet. Her i Stavanger og på Østlandet for eksempel. Når en flyr mellom de to stedene, får en virkelig kjenne og føle på det. Regn i Stavanger og store snømengder på Østlandet.

Hva som er best vet jeg ikke. Å reise til snøen eller å ha den rundt dørene i lengre perioder? Det er vel i grunnen både og.

Legger ved noen bilder – både av Oslo i snø og mitt nabolag i dag. Ha en flott lørdag.

 

Fra morgenen i dag regnet det tett. Den ene bygen etter den andre. Jeg følte meg ganske heldig da turen min var uten en dråpe, og en kunne skimte litt lysglimt i det fjerne. Nå derimot skinner sola og det er nærmest blå himmel. Må begynne å se litt mer på værvarslene tenker jeg.

Er det vår vi har i siktet? Traff på dette herlige synet:

Litt spesielt med et skjell liggende et stykke fra sjøen. Tror nok ikke det er tatt av vinden, heller at noen har plassert det der.

Av regn blir det jo dråper:

så var det Oslo for to dager siden:

Lurer du på hvordan det er å ha med trillekoffert på dette føret? Det kan være en utfordring vil jeg si.

14 kommentarer
    1. Her i Trøndelag er det mer som bildene dine fra Østfold. 🙂
      Mye snø enda men heldigvis mildere.
      Flotte bilder! Ønsker deg en god lørdag. 🙂

    2. Norge er et lite land med store avstander og veldig ulikt vær. Her er snart snøen borte og det er 5 varmegrader i dag! Noen snøklokker har jeg ikke sett her enda, men når de kommer da vet jeg at våren nærmer seg 🙂

    3. Variasjon på bildene her ja..fint på hver sin måte 🙂 Har vært pent med snøen her…men lengter veldig etter vår nå altså… Lørdagsklem <3

    4. Huff nei det er jammen ikke godt å si hva som er best! Jeg dro nylig fra bare gater og regn i Bergen til de høye brøytekantene i Hønefoss xD Foretrekker været i Hønefoss 95% av året, men akkurat nå kunne vi gått hatt litt Bergen-, eller Stavanger-tendenser ^^

    5. Jeg bodde i Stavanger (på Revheim) i 12 år, elsket det skiftet mellom vær og den tidlige våren. Men til slutt så klarte jeg ikke den vinteren lenger. Oktober, november, desember (og til dels januar) var en evigvarende oktober hvor himmelen hang mørk over skuldrene dine og regnet falt ned nesten hver dag. Jeg ble rett og slett værsjuk.

      Det var godt å komme tilbake til det stabile tørre klimaet på Lillehammer. Men da det ett år begynte å snø i oktober og det fortsatte å lave ned i slutten av mars tenkte jeg: ” å ja, det var dette som var fint med Stavanger, for nå har krokusen begynt å blomstre der.”

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg