Stavanger Kommune altså

Hei og god lørdag dere.

I dag vil jeg sette en hyllest til Stavanger Kommune. Ting fungerer faktisk.

Nå har det seg slik at alle forgående år så har det ved postkassen ligget disse bio posene og en kalender rett før årets slutt. Ja jeg trodde jo at dette fungerte enda, men ingen poser til meg i år, eller sent i fjor. Litt irritert, og ja jeg må innrømme at alle naboene fikk sin skyld her, vel i tankene mine. Hadde enda ikke tatt de inn til avhør, men kun noen blikk som ikke helt var bra kan du si. Hvem har tatt posene mine?

Vel, før jeg gikk til avhør somlet jeg meg inn på Stavanger Kommune sine sider, og fant biten med bio poser lett. Ja jeg synes sidene deres har blitt veldig god nå, for til og med jeg finner frem. Der sto det svart på hvitt at nå hadde de gått vekk fra å levere ut poser, og en kunne bestille her så droppet de posene av. En kunne også hente ved bydelshusa.

Jeg likte jo tanken på levering best, så heiv meg på det alternativet. Og hva skjer? Jo i løpet av uken dumpet de kjære posene i postkassen min. Genialt – ikke sant?

Jeg har fått posene, og jeg har kvittet meg både med de stygge tankene og blikka til naboene. Så unnskyld naboer, det var bare min uvitenhet. Jeg er glad i dere enda.

Så moralen her i denne historien, ja før du sender stygge tanker og blikk er jo rett og slett å sjekke fakta. Det skal jeg.

Og ikke minst – selv om du har bio poser som meg prøv å redusere mat svinnet. Vet du at vi faktisk hiver 30% av all mat? Det burde vi absolutt fått ned noen hakk. Er du ikke enig?

Ha en fortsatt fin lørdag.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg