Ti minutter til et kvarter……

Hei dere.

Har dere noen tradisjoner internt i familien?

Vi fant plutselig ut at det hadde sneket seg inn en ny her i huset. Det er tiden på munnet det tar å lage middag. 10-15 minutter, uansett rett.

Ja jeg vet at det er ganske så ambisiøst, for hva kan en lage på denne tiden? I følge mitt hodet når jeg får spørsmålet om hvor lang tid det tar er det mye, så jeg må jo være en evig optimist eller?

Må sies at disse minuttene enten kan gå veldig fort eller veldig sent. Alt ettersom rett.

Poden derimot har den siste tiden i tillegg til ok, smilt et lurt smil og himlet litt med øynene når jeg har sagt det. Tror nok han har innsett at det er noen pluss og minus her.

Hvis jeg derimot drister meg til å endre tiden, kanskje til en halvtime, har jeg merket  at jeg får et forundret blikk tilbake. Tror nok at han da forventer rene konge måltidet.  Dermed har jeg funnet ut at det lureste er nok å holde seg til de 10-15 minuttene. Bare for å ikke skru forventningene helt i taket. Og for å holde på tradisjonen.

I tillegg så er det jo herlig å være en evig optimist, også når det kommer til å lage middag.

 

 

 

 

19 kommentarer

Siste innlegg