Tips til enkel fornying av terrassen!

Reklame | Trademax

Hei dere.

Jeg hadde i grunnen mange planer med terrassen i år. Få nye møbler, beise opp gulvet, kanskje få meg noen nye krukker og laget det helt perfekt til en nydelig sommer.

Men vet dere. Planene er avlyst.

Dere skjønner. I høst gikk det ut melding om at hele borettslaget hvor jeg bor skal få en full renovering utvendig. Ny kledning, nye vinduer og nye terrasser.

Jeg er jo evig optimist, så jeg har jo trodd at dette skulle være ferdig til i sommer. Det er det jo også for noen i borettslaget. Men tror du det gjelder for meg? Selvfølgelig ikke.

Planen er at min rekke skal begynnes på i august. Flaks eller?

Fordelen er jo at jeg trenger jo ikke gjøre så mye med terrassen, tross om den står og skriker etter litt av hvert.

Så hvis du lurer, så har jeg ikke blitt helt fortrolig med slik det er. Møblene byttes ikke ut i år og ingen nye krukker blir kjøpt inn. Jeg har jo selvfølgelig litt blomster i mine gamle krukker og det friske jo litt opp.

Men noe manglet. Da kom jeg på den geniale ideen om at nye puter. Det kan jo friske opp. Så det har jeg gjort. Jeg har kjøpt meg nye puter, både sitteputer og løse puter. Det ble rett og slett helt fantastisk.

Så mitt tips til deg er hvis du er i samme situasjon som meg og ønsker å friske opp ute plassen til en billig penge. Bytt ut hageputene. Det er billig, samtidig som det kan forandre hele sittegruppen din.

Jeg anbefaler også at du tar en titt på tilbudene til Trademax,  de har hageputer i alle fasonger, farger og størrelser til en super pris. Du kan til og med komme over røverkjøp.

Dermed er terrassen ferdig for i år, og vi har ikke kommet til mai engang. Tror aldri det har skjedd her hos meg før. Vel, jeg regner med at “mine ikke grønne fingre” gjør at jeg må bytte ut noen av blomstene i krukkene etter hvert, men det skjer jo hvert år.

Hagen derimot, den er ikke ferdig. Mitt evige prosjekt med mose fri plen fortsetter i år også, som alle andre år. Den har nærmest blitt en tradisjon. I tillegg har jeg et annet prosjekt gående, som jeg gleder meg til å vise dere når det blir ferdig. Der har kreativiteten slått til, så jeg er veldig spent.

 

Litt farger må også til:

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Det er jo så kjempekoselig å pynte opp på verandaen slik at man kan kose seg der ute, og ikke noe er som å kose seg med en kopp kaffe en solskinnsmorgen 🙂 En perfekt start på dagen det 🙂

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    2. fint med nye tekstiler :=)ellers høres det ikke ut som att du behøver gjøre så mye i år nei,så kan du heller planlegge litt mer til neste år.
      Mose i plen er i grunnen litt deilig,mykt å gå på ,grønn hele tiden og en trenger ikke slå den så mye hi hi ,skal en ha en mosefri plen må en gjødsle og gjødsle ennå mere,fint det,men da må en også klippe desto mere :=)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg