Tror du på deg selv?

Hei dere.

Jeg kom over et lite notis her om dagen som omfatter det å tro på seg selv.

  • – Belive in yourself, and others will too……

Tro meg. Det er det det meste handler om.

Jeg har jobbet innen salg i mange år. Har en ikke helt dagen, helt troen på hva en holder på med eller ikke synes noe om produktet eller tjenesten en selger kan det være veldig vanskelig å nå frem til andre.

Kanskje du stusser når jeg blander salgs yrket inn i det å tro på en selv? Jeg vil påstå at det kan sammenlignes. Du er “varen” du selger til andre, hver dag.

Er  du glad, lei deg, engasjert, uengasjert, stolt, usikker eller andre sinnstilstander er dette noe som vises. Gjerne ikke at alle kan lese følelsene dine, men det påvirker måten folk ser på deg og tolker budskapet du kommer med.

Faktisk kan samme setning få utallige betydninger bare på måten du uttaler den på. Skummelt, ikke sant?

Å være bevisst på disse tingene gjør at en kan legge merke til hva som trigger usikkerheten på en selv, hvis den kommer. Gå igjennom hva som skjedde og hvorfor. Det er alltid en grunn.

Det kan være en spesiell type mennesker, omgivelser eller en hendelse for å nevne noen. Finne reaksjonsmønsteret ditt i disse settingene og å øve.

Jeg tror nok de aller fleste kommer i disse situasjonene innimellom. Så er du en av dem, er du ikke alene tørr jeg nesten påstå. Jeg kan skrive under på at jeg selv er der titt og ofte.

Så mitt budskap til deg i dag er. Ha tro på deg selv. Husk på hvor spesiell du er. For du er unik, og kan få til akkurat det du vil.

Ha en fortsatt fin kveld.

 

 

 

 

 

 

 

 

9 kommentarer

Siste innlegg