Vår følelse i Stavanger

Hei dere.

Tenk at det er lørdag igjen. Jeg har bevilget meg en time eller skal vi si to ekstra på puta i dag. Tror jeg trengte det selv om jeg var tidlig i seng i går.

Kaffen er så klart i koppen og jeg er i grunnen på vei ut for å få meg en liten luftetur rundt sjøen her.

Her i Stavanger har vi hatt et vekslende vær denne uken. Den ene dagen har det nærmest vært rene våren, mens den neste regn og vind. Gradestokken har svingt veldig.

Jeg har benyttet de fine dagene til å få kommet meg ut litt før mørket faller på. Selv om det blir lysere er det ikke lange stundene vi har etter jobb.

Men vi er på full fart på vei til vår dere. Bare tanken får det til å krible.

Jeg legger ved noen bilder fra den ene turen min rundt Hålandsvannet her om dagen og ønsker dere en fantastisk lørdag.

 

 

Rundt vannet ligger det en del robåter.

 

 

Jordbruksområder grenser ned til turstien. Dermed er det mye marker og så treffer du kanskje på dyr som beiter.

 

og ikke minst er det fugleliv:

 

 

Hvis du trenger en liten pust i bakken finner du og en flott stol som står i kanten av turstien.

 

Som jeg nevnte så er det snart vår. Den følelsen når disse fine titter frem:

 

Hålandsvannet er en innsjø i Stavanger og Randaberg kommune. Vannet ligger 8 meter over havet og er 25 meter dypt på det dypeste. Det er opprettet en tursti rundt vannet og den er omlag 7 km lang.

 

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg