Jeg prøvde visst å stjele…….

God ettermiddag fininger.

Da var helgestemningen inntatt heimen, og jeg sitter her litt oppgitt, men likevel flirer jeg litt av meg selv. Kan dere tenke dere, mor i førtiåra nærmest tatt i stjeling?

Det var vel ikke helt så ille da, men både jeg, ansatte og noen kunder i matbutikken fikk oss en liten latter. Rett og slett på min bekostning.

Nå skal dere høre.

Varene mine var kjøpt og betalt. Jeg hadde ikke så veldig mye varer, men fikk to poser, tross om det jeg handlet fikk plass i en halv.

Siden det er litt travelt på en fredags ettermiddag, må jeg sikkert ha somlet litt med å legge varene i posene. Mens jeg holder på med dette kunst stykket, merker ikke jeg at neste kundes varer og kommer sigende nedover min side. Jeg bare jobber på, og hiver oppi. Tross om det var varer jeg ikke hadde kjøpt, og heller aldri pleier å kjøpe.

Denne kunden hadde heller ikke så mange varer, så når disse stopper, har jo jeg puttet alle hans varer i min pose, og er i grunnen på vei ut dørene. Da hører jeg plutselig en som roper: Hei du. Jeg snur meg selvfølgelig, og han spør forsiktig om jeg hadde tatt hans varer.

Gikk ikke helt opp for meg med en gang hva som skjedde, men tror jeg raskt ble litt rød i toppen. Måtte jo selvfølgelig tusle tilbake, unnskylde meg og levere tilbake det som ikke tilhørte meg.

Følte meg ikke helt høy i hatten, men de rundt tok det heldigvis med litt humor, og trøstet meg med at dette kunne jo skje alle.

Tror nok jeg husker denne handleturen ja.

Ønsker dere en flott fredag. Her blir det taco kos og tv på meg og guttungen.

#hverdag #forvirret #mamma #foreldre

 

 

21 kommentarer

Siste innlegg