Ja jeg er litt misunnelig…..

Har du sett?

Eller kanskje du er en av de som fyker bortover med lange elegante skritt. Det ser ut som det du holder på med er det enkleste i verden, samtidig som du koser deg?

Jeg ser dere, og observere dere best på morgenen på vei til jobb.

Det er noen som klarer å jogge på en måte som jeg blir veldig betatt av.

Elegant og enkelt. Tross om dere sikkert har jogget langt før jeg treffer dere, er dette helt umulig å se.

Hadde det vært meg, hadde jeg nok pustet og pest bare etter noen få meter.

Tror ei heller at det hadde sett så elegant ut.

Tross min uvilje mot jogging, så er det ikke det at jeg ikke trener. Men jogging har liksom aldri vært helt min greie. Vondter kjenner jeg før de kommer, og det er ingen som går meg hus forbi.

Normalt har jeg faktisk utholdenhet og viljestyrke til tusen, men med jogging er disse lik 0. Så ja, jeg er misunnelig. Jeg har prøvd, men det blir det samme resultatet. Tror jeg har prøvd så mange ganger at jeg kjenner uvilje med tanken. 

Så til dere som jogger, stirrer jeg litt for mye på dere er det bare beundring, og litt misunnelse. Skulle gjerne hatt det jogge genet i meg… håper det kommer en dag.


 

#løping 

 

 

 

24 kommentarer
    1. Hehe..kjenner til den der..har sååå lyst å jogge med stil og eleganse – men det blir bare tull..og etter noen kilometer høres jeg som en blåsebelg på høy-gear, hehe 😉

    2. Hehe.. lenge siden jeg har jogga.. men vokste opp i en familie som drev med friidrett så jeg har nok litt løpegenet i meg..sitter bare langt inne <3<3

    3. annebe: hihi – jeg har det absolutt ikke….. er i grei nok form nå – men jogging.. det takler jeg bare ikke. Til og med når jeg har vært i toppform er det jammen meg ikke langt jeg kommer før jeg kjenner etter… så må nok bare erkjenne det. Får holde meg til raske gåturer og trene på ting jeg liker…..:)))

    4. Åå sånn har jeg det og..aldri klart jogging over tid..det er så fælt :p min kjære jogger hver eneste dag,han blir mersom syk hvis han ikke får jogga seg en tur. Har prøvd ekstra etter jeg møtte ham men nei. Det ligger bare ikke for meg. Heldigvis fins det mye annen form for trening 😀 får trøste oss med det 🙂

    5. Jeg kjenner meg veldig igjen her, noe jeg også skulle ønske.. Det er aldri langt jeg kan løpe av gangen, så det skulle jeg jo gjerne ønske. Men, tenker at alle kan ikke være gode i alt 😉 Jeg ønsker deg en fin mandag videre 🙂

    6. Ja der er jeg enig med deg…jeg skjønner ikke at det ikke syns på dem..og jeg er ingen jogger jeg heller..aldri vært heller…men de som kan,..for holde sporten vedlike..hihih

    7. Sånn før rygg og bekkenproblemer likte jeg å jogge. Elsket følelsen av å presse kroppen til det ytterste. Tror jeg hadde den lette stilen du snakker om, meeeeeen…. det er ikke det som fikk meg til smile stort her jeg sitter. Det minnet meg om surrebøtta som er født et kvarter for seint og alltid var sent ute til bussen. Jeg LØP! Stormet avgårde i skjørt og på skyhøye hæler, noen ganger med veske i den ene hånden og paraply i den andre. Hver morgen. (Bussjåføren pleide å vente på meg). I en skarp sving møtte jeg Grete Waitz, vår første løpedronning. Hun gled ubesværet og elegant avgårde i noe som sikkert var en høyere hastighet enn min desperate spurt. Har mange ganger lurt på hva hun tenkte der hun møtte spetaklet som kom stormende mot henne hver morgen, i noe som var langt unna passende både med hensyn til stil og antrekk. 😀

    8. Jeg har ALDRI likt å jogge. Ikke i gymtimene på skolen, ikke som ung voksen, ikke som middelaldrende, og absolutt ikke nå som revmatisk besteforelder. Jeg går..og går, og går. Jogge, niks!
      Jeg så en kvinne jogge i dag. Stilen var..eh, ytterst uelegant, men jeg antok at hun hadde visse fysiske ufordringer jeg ikke visste noe om. Hun holdt også et langt tau med en joggende, pesende, svær hund langt bak seg. Hunden hadde kanskje også visse fysiske utfordringer jeg ikke visste om… Jeg er helt sikker på at hunden ikke likte joggingen.

    9. Knirk: Det er så sant, ikke alle det passer for. som meg for eksempel:)) Vi får nok bare gå vi.. hihi. Men så er det de som prøver som du nevner…. men det ser ikke fullt så gøy ut som de “elegante” hihi.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg