Ekte kjærlighet……finnes det?

Hei fininger.

Håper dere har en fin morgen. Har selvfølgelig funnet kaffen, og tenkte at jeg måtte lage et lite innlegg før jeg fyker ut dørene her. Skal nemlig på 7-nuts marsjen i Sandnes. Litt spent, og håper at formen holder. Men det går sikkert bra.

I går kveld hadde vi en koselig venninne samling. Vi var tre single, og ei som er godt gift. Menn kommer jo selvfølgelig som et tema, og selvfølgelig kjærlighet. Skulle jo tro at vi i vår alder hadde lagt lokk på alle drømmer om å finne drømmetypen, eller typen som passer for oss, men vi er med godt mot enda. Det store spørsmålet er om det er mulig å finne drømmemannen? Finnes det noe som er så rosenrødt som det ser ut innimellom?

Jeg er jo den evige romantiker, og mener bestemt at det gjør det. Noen har selvfølgelig funnet den personen, mens andre er fortsatt på leit. Noen er i feil forhold, og andre ikke i forhold i det hele tatt. Ja det er mange nyanser.

Som singel får en jo mange spørsmål. Hvorfor er du alene? Finner du ingen som passer? Listen er lang…. og hva svarer en? Jeg har vel lagt meg til en liten uvane med svarene, og standarden er vel at jeg enten ikke har truffet den rette enda, eller at ingen vil ha meg… Tåpelige svar, jeg vet, men hva skal en svare?

Når jeg treffer et par som har det lille ekstra, så gir det meg et lite håp om at dette kan jeg og finne. En kan kanskje kalle det litt sjalu, men på en god måte hvis dere forstår. To personer som bare passer helt perfekt sammen, behandler hverandre med sann respekt, og en kan bare se at det er bare de to. Ja det er slik jeg ønsker det, og da holder det ikke med bare nesten.

Så jeg fortsetter å drømme, helt frem til jeg treffer ham……


 

Jeg avrunder innlegget med denne sangen, for den passer jo så bra. Michael Bublé – Haven’t Met You Yet

Ønsker dere en fantastisk dag:)

 

#kjærlighet #familie 

 

48 kommentarer
    1. ..veit ikke, jeg..det finnes vel..men spør du meg, er par jækli flinke til å “fake” lykke. Fornekte seg selv, under flagg-fanen “er du lykkelig, er jeg lykkelig”, for så å fremsette det som det perfekte overfor omverden.. Nei huff..trur ikke jeg er helt rette til å si så alt for mye om denna saken, hehe 😉 Ha en god dag, da..på jakt etter drømmemannen, hehe ;))

    2. Jeg holder på mitt og tror at først må man bygge et sterkt vennskap for venner forlater man ikke så lett. Kjærlighet som varer er den man bygger opp naturlig over tid. En god venn kan bli verdens beste kjæreste tror nå jeg da.

    3. Ja, det er en drømme mann til hver der ute..så han kommer…fortsett å drømme, det er lov og viktig! Ha en god ny dag!

    4. jeg tror på ekte kjærlighet ) selv har jeg 35 års bryllupsdag i sommer og det er ikke tilgjort kjærlighet hos oss )) det er nok en for deg også,og når du møter ham,ja da vil du nok oppdage det,for da faller alt på plass )

    5. Jeg sitter og lurer på akkurat det samme. Og har mange spørsmål som surrer rundt i hodet angående dette temaet, for det er ikke å komme bort i fra at man begynner å lure til slutt. Ønsker deg en fin søndag 🙂

    6. Åååååå som jeg kjenner meg igjen i det du skriver 😉 Jeg sier jo at jeg har gitt opp å finne den rette…..men innerst inne har jeg jo selvsagt et håp <3 KJÆRLIGHET <3
      Ha en nydelig søndag Sølvi 🙂

    7. Da jeg var yngre så fikk jeg ofte spørsmål om hvorfor jeg ikke hadde funnet meg noen mann. Noen var ordentlig ufine, og sårende. En kollega sa til meg at du er vel lespisk da, for det er jo ikke normalt å ikke ha en mann i din alder!!!!! Jeg husker ikke hva jeg svarte henne, bare at jeg ble forbannet. Nå har jeg ikke gikk opp håpet om at det er en kar til meg der :o))
      Ha en strålende søndag :o))

    8. Jeg tror på ekte kjærlighet men jeg tror også man kan finne den flere ganger. At man noen ganger i løpet av en livstid, bytter partnere behøver ikke bety at det er noe galt med verken den ene eller den andre. Noen ganger utvikles man i ulike retninger og da er det kanskje mer naturlig å slippe taket. men kjærligheten man en gang følte for hverandre, var ekte da og den var riktig da.
      God søndag til deg:-)

    9. Kjærlighet er så mangt. Og jeg tror man kan finne den, men at det er OPP og NEDTURER i alle forhold,og at det er både pluss og minus med å være singel og pluss og minus å være i et forhold. Er det kjærlighet, så blir man… også de gangene man stanger hodet i veggen beinhardt, om du skjønner hva jeg mener.. 😀

    10. Jeg tror det er mulig og finne ekte kjærlighet med en mann ,spørsmålet er hvor finnes han .
      Jeg har funnet ekte kjærlighet og glede ved og være sammen med de som betyr mest for meg i hverdagen , mine nærmeste .
      Så får tiden vise om det finnes en Mann for meg der ute ett sted .
      Mange par rosemaler sin kjærlighet og det er slettes ikke slik de legger ut i sosiale medier,nei nå er jeg skeptisk . Så lenge det er liv er det vel ett håp.
      Ha en strålende Søndag 🙂

    11. frodith: Ja det er så mangt som du skriver. Men jeg har enda ikke mistet troen:)))))) Er og enig at alt er jo ikke rsenrødt hele tiden… men det må man jo ta:)) Ønsker deg en flott ettermiddag/kveld:)

    12. Vera Lynn: Tror ikke vi skal gi opp håpet, men mens vi venter kan vi kose oss i hverdagen. Ja det er noen som ikke helt forstår at det kan være sårt…. Så vi får bare krysse fingrene og håpe at det snart er vår tur… Ønsker deg en flott søndag videre…

    13. Siw: Det er så lett å ikke innrømme det for seg selv, men som du skriver – det er fortsatt håp:))) Mens vi venter får vi bare kose oss så godt vi kan:)) Ønsker deg en fortsatt fin ettermiddag og kveld:))

    14. fruensvilje: Så herlig å høre, og ja jeg tror på det. Jeg blir også så glad når noen har det slik, for det beviser at det er mulig:)))) Gratulerer dere masse på forskudd:))))

    15. Margrethe: Så kjekt… og gratulerer. Blir så glad når jeg hører at noen har funnet den…. Det gir håp, og at mine antagelser er mulige:))) Ønsker deg en fortsatt fin søndag.

    16. Atle Lundhaug: Ja jeg tror at vennskap er veldig viktig i et forhold. Det blir en sjelesvenn, og det er jo slik dere har det, etter det jeg har forstått. Heldige er dere:) Men det må være en gnist også hvis du forstår hva jeg mener…. og det tror jeg absolutt dere har også:))) ønsker dere en fantastisk søndagskveld……..

    17. Anonym: Er litt uenig med deg i det. Tror det er mange som bryr seg og som er på leit etter den store kjærligheten. Men selvfølgelig med forskjellig perspektiver…. for vi er litt forskjellig. Har du som meg ikke funnet den enda, håper jeg at det er vår tur snart:))) Ønsker deg en flott søndag.

    18. Jeg trodde det ikke så mye en god stund på dette etter jeg hadde ble utro 2 ganger av 2 eksen mine tidligere, men nå jeg føler at jeg har funnet ekte kjærlighet via min kjære Adrian.
      Så ja, din ekte kjærlighet kommer nok til livet ditt, men e bare tids problem 😉

    19. Klart ekte kjærlighet finnes! <3
      Komplisert og vanskelig å finne, men verd å vente på. Har ikke gitt opp håpet jeg heller. 🙂
      Jeg likte det du skrev om det paret og jeg har laget mitt eget ord for sånne situasjoner. Jeg liker ikke ordet misunnelig, det er så negativt ladet, så jeg har endret det litt for at det skal passe i disse situasjonene. Misunn-unnelig. 😉
      Man unner helhjertet andre det de har, men ønsker seg det samme.
      Lykke til i jakten på kjærligheten alle sammen! Håper drømmemannen dukker opp for oss alle. Eller -damen for dem som ønsker det. <3

    20. Drømmemannen finnes. Du finner drømmemannen som regel når du minst aner det. Det gjor jeg for 18 år siden. Han sto plutselig på torge i Stavanger en oktober kveld i 1999.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg