Frodiths Utfordring, DAG 9 – INSEKT

Hei fininger.

Da  har vi kommet til dag 9 i Frodiths sommerutfordringer, og i dag er det insekter som skal til pers.

 Lurer du på hva hun har på gang, og kanskje du har lyst å være med? Klikk deg inn på innlegget hennes HER.

Jeg tok et bilde av en humle her om dagen, og var ganske så fornøyd. Når jeg nå skulle laste opp bilde slo det meg. Er humler insekter?

Etter en liten runde på google fant jeg ut at det er de. De er i slekt med store hårete insekter som tilhører biene, og er plassert i familien Apidae, sammen med blant annet honningbien. 

Så da blir mitt bidrag i dag en humle i en blomstereng.

Til slutt vil jeg takke Frodith igjen for å holde oss inspirert og våken på ellers late sommerdager. Takker også for alle de jeg har fått tittet innom med kjekke innlegg. Dette er gøy, og jeg gleder meg til Frodith finner på neste sprell………. 


 

#frodiths #utfordring #insekt #bier #dag9

22 kommentarer

Siste innlegg