Harde eller myke senger?

                                                                                                                                       Sponset innlegg

Vi har hatt en evig diskusjon her hjemme. Hva er best. Harde eller myke senger.

Jeg vet, det er en smak sak, men vi blir liksom ikke helt enig.

Jeg har i grunnen vokst opp med at det er to ting som er viktig å ha kvalitet på. Det er sengen eller madrassen du ligger på, og sko. Dette er så innprenta i meg at jeg har overtatt disse holdningene akkurat som barnetroen. 

Tross viktigheten av dette, klarte en selger for noen år siden å få meg til å kjøpe en seng som absolutt ikke passet meg. Det var en myk madrass og jeg foretrekker i grunnen en hardere madrass. Jeg er en person som synes at sengene en får i sydligere strøk er helt fantastiske, så da kan dere tenke dere.

Siden sengen var dyr, beholdt jeg sengen noen år, tross om jeg aldri ble helt fortrolig med den. Jeg tror det er de åra jeg har hatt mest vondt i ryggen. 

Min sønn derimot likte sengen veldig godt, så når jeg byttet den ut ble han den lykkelige eieren. Jeg fikk meg en madrass som passet meg, men i følge min sønn er “knallhard”. Jeg har aldri vært så god i ryggen som nå, og mener det absolutt må ha med madrassen å gjøre.

Etter en stund tror jeg at sønnen min og merket at sengen hans var i det mykeste laget, så nå er vi på jakt etter seng til ham. Vi har vært litt frem og tilbake på nettet og kikket litt, og det var da vi kom over sidene til chilli.no.  Hvis du går inn HER kan du se utvalget.

Hvis du ser nøye på disse sengene så kan du vel tenke deg hva type han falt for. Men her satte jeg foten ned. Jeg synes at han tilbringer mer enn nok tid i sengen, og med denne typen hadde jeg nok ikke fått han utav i det hele tatt.

Vi har og hatt diskusjoner om harde eller myke senger. Her har vi kommet frem til at en mellom ting passer perfekt for ham. Vi har lest oss litt frem på disse sidene, og hatt dialog med kundeservice her for å hjelpe oss til å finne det vi er på jakt etter. Jeg må bemerke at vi har fått ypperlig service.

Vi har enda ikke bestilt  selv om vi har funnet typen seng. Nå diskuterer vi størrelsen. Han synes at han må ha en veldig stor seng siden han har blitt så stor, mens jeg mener at han kan nøye seg med en seng på 1.20 siden rommet hans er litt lite. Derfor tror jeg nok vi må ha en liten stund til å diskutere akkurat det. 

Jeg har aldri før bestilt noe så stort på nettet før, så jeg er jo veldig spent. På slike ting har jeg mer gått i vanlige butikker, og prøvd og prøvd. Når jeg har transportert madrassene hjem har det vært et styr uten like. Så jeg ser i grunnen frem til å få alt levert på døra.

Har dere hatt problemer med å finne senger som passer perfekt for dere?

Hører også gjerne fra dere om dere har bestilt møbler på nettet før, og om det har fungert bra.

Bildet er hentet fra Chilli.no 

#chilli #seng #senger #madrass #interiør #soverom

22 kommentarer
    1. Nei sånne ting føler jeg er best å teste ut i butikk 😉 for myk madrass er ikke så bra har jeg hørt.. håper dere finner utav det og blir fornøyd! Viktig å ligge og sove godt <3

    2. Jeg synes seng er vanskelig. Før sov jeg over alt, og tenkte ikke på madrasser overhode. Etter jeg kjøpte vår første seng har jeg begynt å tenke, kjenne, klage osv. Kjøpte først hard madrass, og med en rimelig myk overmadrass… Ble helt vond i ryggen etter noen dager. Holdt ut en stund, men kunne bytte innen en viss tid hos Ikea.. Gjorde det, og fikk myk madrass..Ble for mykt…Jeg får søkk i madrassen.. Jeg skylder på overmadrassen, men den har felles, så får holde ut en stund til 🙂

    3. frodith: Ja det er kjempevanskelig. Jeg har fra Ikea nå. Fornøyd med den… men den er jo av den harde sorten. Poden liker ikke den…. og som jeg nevnte er hans for myk. Ikke lett det der. Så er det ikke bare madrassen.. men skal en ha rammemadrass, osv. osv. Et veldig styr:)

    4. De må ikke være for harde, men heller ikke for myke 🙂 Vi kjøpte den medium hard, eller var det medium myk? hahahaha

    5. hahahaha det gjør du ja 🙂 Fikk noen stygge tanker nå, men er Trønder så det er normalt 🙂 Vi hvar i Tenerife i 14 dager en sommerferie. Og fy flate de sengene var så harde at det var vondt. Ble litt vant til de etter noen dager, men ikke å anbefale….. De var steinharde!

    6. Jeg må ha passe hard madrass, mannen min litt mykere, så vi vurderer å kjøpe enkeltmadrasser neste gang. Er mye bedre i ryggen når madrassen er relativt hard. 🙂
      Sånn er det med den saken 😉

    7. Ja sånne ting må jeg prøveligge…så det hadde jeg nok ikke turt å bestille..og han trenger ikke mer en 120 seng..det hadde mine ungdommer helt til de flyttet..de får fint plass til jentebesøk når den tid kommer…hihihi..lykke til! høres jo deilig ut å få den levert på døra…

    8. Personlig så liker jeg Tempur madrass og pute, den former seg etter kroppen. Og nidt i mellom. Men koster en del mer. Men verdt vær ei krone.

    9. Jeg har hatt det problemet. Kjøpte ny seng for tre- fire år siden. Jeg var fast bestemt på at jeg skulle ha fast madrass. Selv var jeg nok en sju- åtte kilo lettere på den tida og i tillegg var jeg singel. Da jeg kjøpte senga ble jeg anbefalt medium madrass av selger, og i starten fungerte dette bra. Etter hvert som jeg trente ble jeg noe tyngre. I tillegg fikk jeg meg kjæreste og vi ble to oppi senga. Da ble madrassen for myk. Da jeg fant ut at jeg måtte bytte madrass hadde det gått to og et halvt år, og jeg måtte derfor kjøpe en ny. Heldigvis fikk jeg den til en mye rimeligere penge enn jeg skulle fått grunnet god service.
      Nå har vi fast madrass og denne er perfekt!
      Nett har jeg ikke forsøkt å bestille seng i fra dessverre. Mitt råd er uansett å prøveligge madrassen godt før dere kjøper. Han skal jo tilbringe noen timer i den senga. 🙂

    10. birgerfa: takk skal du ha. Ja men det er ikke så lett og prøve i butikk heller. Derfor prøver vi dette nå:)) ungdom blir og lei på fem minutt. Men som du sier. Viktig med god madrass:))

    11. Jeg liker akkurat i midten. Litt mjuk, men ikke for mjuk. Men heller mjuk enn hard! Fikk kjempegod hjelp i møbelbutikken så jeg ble fornøyd 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg