Pizzasaus av rester….

Lørdag og pizza – det henger sammen hjemme hos oss. 

Som regel lages denne fra bunnen, og da synes jeg det er så greit å bruke rester av grønnsaker og urter i sausen. Det varierer hver gang hva jeg har i hus. Som sønnen min sier, jaja tross om denne var veldig god får jeg vel aldri smake den igjen.

Jeg bruker veldig lite krydder i sausen utenom salt og pepper som jeg smaker meg til. Har jeg ikke frisk basilikum har jeg i litt tørr.

Normalt lager vi en pizza, og i dag ble sausen denne varianten:

1/2 chili (rød)

1 fedd hvitløk

1/2 rødløk

2 mini paprika (grønn og rød)

Disse skjæres/knuses med stavmikseren. Surres mykt med litt smør eller olje i en gryte.

Tomater: 4 tomater skjæres og knuses. Helles i gryten og blander inn en liten boks med tomatpure. (Har jeg ikke tomater bruker jeg en boks med tomater). 

Gis et oppkok, og spe på med litt vann eller melk til ønsket tykkelse. Litt salt og pepper, og event. basilikum.

#pizzasaus #pizza #matglede #matfrabunnen #lørdagskos

10 kommentarer

Siste innlegg