Mor på shopping – Black Friday……

Å ha tenåring i hus byr på en del utfordringer. Den ene er at de vokser.

Dette merkes også på dresser som må byttes ut nærmest hvert halvår, og nå ingen unntak.

Når både jul og årets største begivenhet – skoleballet står for døren, er det viktig å ha klærne i orden. 

Shopping står ikke høyt på listen hos poden her, tross om han må ofre seg innimellom.

På fredag fikk jeg litt over meg at siden det var mulig å kanskje få noen prosenter i tillegg til å glede en hjemme sprang jeg innom Kvadrat i pausen på jobben. Fant en dress som jeg likte, tross om det ikke helt var i ønsket farge som han hadde nevnt. Men noen fordeler må jo shopperen ha tenkte jeg. Det er mulig å prøve seg. Prosenter fikk jeg også.

Fargen slo faktisk an hjemme, så var det jo bare prøvingen igjen. Jakken satt som støpt, og vi var veldig fornøyd. Buksen derimot som jeg ikke var så bekymret for synes jeg at satt ok bra. Et belte så går det helt fint tenkte jeg. 

Plutselig sier poden, ja må nok ha to nr. mindre i denne. Nei, synes den sitter fint jeg, sier jeg. Vi hadde en liten diskusjon rundt dette, helt til han spør om jeg har sett lengden på den. 

Der hadde jeg jo helt glemt å se, og buksen ligger i folder nedpå gulvet. Ups, han hadde visst rett. Jeg kjenner at jeg blir litt oppgitt, for det betyr at jeg må innom å bytte. Sjekker str. og faktisk var den to nr. større enn jakken. Igjen hadde han rett, litt irriterende det og i grunnen.

Etter bytting nå i helgen er buksen i rett størrelse i hus, og han er klar for både skoleball og jul. En herlig følelse i grunnen, og godt det som er gjort.

Til dere som er like uerfaren dress kjøper som meg – pass alltid på at jakke og bukse er samme størrelse. Det er ikke alltid det stemmer tross om de henger på samme henger……..

#tenåring #juledress  #skoleball #foreldre

 

11 kommentarer

Siste innlegg