Din egen lykkes smed

Hei dere.

Lørdag morgen og kaffen er i koppen. Tror nok det blir en god dag dette og etter været å dømme. Litt husarbeid, og så må jeg nok få meg en tur ut i det fine været. 

Jeg kom over en liten historie, eller filmsnutt på Linked her om dagen som fikk meg til å tenke på en del ting. Utsagnet var som følger:

“Be someone who makes you happy”

Jeg er den første til å innrømme at jeg ofte tenker at andre står i veien for min lykke eller handling til lykke. Dermed gjorde denne uttalelsen inntrykk på meg. Det gikk også på at jeg kun er ansvarlig for min egen lykke, ikke andres. 

Ved å endre tankesettet, blir også en burde løftet av skuldrene mine. De er ansvarlig for sitt, og jeg for mitt. 

Høres kanskje litt egoistisk ut, men i grunnen er det ikke det. 

Tanken på dette er heller ikke at en ikke skal ha omsorg eller hjelpe andre. Men å ta tak i seg selv og være ansvarlig for seg selv gjør at en vokser som person, og har da et bedre gunnlag for å være der for andre.

Med disse ordene ønsker jeg deg en fantastisk dag. Må den bli god.

 

Et bilde jeg tok her i uken fra Gamle Stavanger. Er det ikke nydelig?

#lykke #helse #stavanger

 

 

 

 

18 kommentarer

Siste innlegg