Nesten 50

Jeg fikk mitt livs store sjokk her for noen dager siden. Jeg har jo kost meg godt i disse 40 årene, og tanken om å tre ut av dette tiåret har dermed vært helt borte fra mine tanker.

Helt til, ja noen var borti og kommenterte. Jeg sier hva har man ikke gode kollegaer til?

Vi hadde en samtale, og jeg solte meg i glansen om at hun var helt uforstående med at jeg var hele 48. Men det varte ikke lenge. Plutselig, etter hun hadde et litt tankefullt blikk sier hun: Oi Sølvi – i år entrer du det siste året i 40.

Synes et øyeblikk at hun var ganske så uforskammet. Godfølelsen jeg hadde forsvant like fort som den kom. Jeg prøvde jo å nekte men hun sto på sitt. 

Tanken sank inn, og jo hun hadde jo rett. Men synes jo enda at det er jo ikke alt en trenger å si høyt. 

Så jo, jeg går sakte men sikkert mot det siste året i tiåret. Heldigvis fyller jeg sent, så jeg har nok vennet meg til tanken til da.

Så da tilføyer jeg bare. Hver alder har sin sjarm….. 

Bildet tatt når vi var på Trolltunga i sommer. Her var jeg 47.

#alder #nesten50 #mamma #dame

24 kommentarer
    1. Jeg er GODT OG VEL inne i 50-åra…eller jeg blir 52 tror jeg 😀 Ha-ha, men jammen meg går det ganske greit det også …Ikke så verst å være 50 heller nei 😀 Men NÅ trenger jeg ikke bli så mye eldre med det første 😀 ha-ha. Kos deg med 40-ene dine en liten stund til du 🙂

    2. Ja hver alder har sin sjarme 🙂
      Jeg har hatt et fantastisk 10 år i de 40……….. og har nettopp trådd inn i det nye 10 året – 50!
      Er desemberbarn så nettopp vippet over til 5 tallet………….
      Alternativet er ikke godt, så vi får bare ta det som det kommer og åra 🙂

    3. Ja hver alder har sin sjarm..og det går veldig fort nå syns jeg…Tenkte ikke på deg som en 50 åring nei…så du holder deg ung! OG alder er bare et tall…så kos deg du, og lev livet! Ha en god kveld! Flott det bilde av deg på Trolltunga!

    4. Ja, hver alder har sin sjarm, og det er helt greit å bli 50. 😉
      Nå nærmer jeg meg 56 med stormskritt, og synes det er litt snålt. 🙂
      Flott bilde av deg!

    5. Skjønner deg så godt. Jeg gruer meg skikkelig til å bli 40.. Ser mange flotte 40 åringer, så det går nok bra, men… kan man ikke bare bli værende i 30 årene?! 🙂

    6. En sprek og flott “Snart 50-åring” er du i alle fall! Snart er jeg nærmere 60 enn 50. Rart å tenke på. Føler meg jo nesten som da jeg var 30 – bare litt stivere og mindre spenstig…
      Så husker jeg det….
      …. når jeg ser meg i speilet! 😉

    7. Jeg er over 60, ser ut som 75 og har helse som en på 85. Gener er no dritt. 🙂 Den ene nabodama er noen år eldre og ser ut som en fotomodell, uten botox og sånt juks tilogmed. Kun hårfarging der i gården. Den andre nabodama er på min alder, sprek som bare juling og ser ut som maks 45. Aldri i livet om jeg forteller at vi er født samme året. Jeg er stiv og støl av revmatisme, pluss masse annet gæli. Diagnoser i kø :p
      Men jeg lever greit og er igrunnen ganske fornøyd med det. Det kunne vært verre.

    8. Du virker som ei sprek dame, med masse sjarm 🙂 å bli 50 er ikke så gammelt idag det 🙂
      Håper jeg også får oppleve 50årsdagen min..som nevnt, alternativet er verre 🙂
      Ønsker deg alt godt 😀

    9. polarekspressen: tusen takk. SÃ¥ fint sagt:)) tror nok at hver alder har sin sjarm… og det er jo i grunnen bestemme selv:)) men knimellom skulle jeg ønske at deg hadde stoppet opp litt:)) ha en flott kveld:))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg