El-sykler med fart på 100

Hei dere.

Jeg tror jeg er litt besatt av el-sykler, eller hvertfall litt fasinert. Jeg skrev et innlegg om en morsom opplevelse jeg hadde for omlag ett år. Mor suste forbi en syklist som strevde oppover bakkene. Du kan lese innlegget HER.

I Sverige derimot har de tatt disse syklene til ett annet nivå. Vel, hvertfall en person. Politiet observerte en syklist i en fart på opp mot 100 km/t. Syklisten ble selvfølgelig stoppet, tross om det ble  en liten jakt. Jeg kan jo nesten se for meg hvordan han suste avgårde der han var på vei til jobb. 

Tanken på jakten gjør jo at jeg trekker litt på smilebåndet, men jeg tenker skrekk og gru hvis det er flere som fikser syklene slik at de suser bortover. Det kan jo være livsfarlig både for syklister, gående og biltrafikken. Jeg synes de kommer overraskende fort allerede.

Artikkelen je kom over finner du HER.

El-sykler har jo kommet for å bli. Jeg synes personlig det er en fin ting. Den får flere til å ty til sykkelen og å komme seg ut. Altså en genial oppfinnelse hvis det ikke er flere som tukler med farten…… Forhåpentligvis skjer dette bare i Sverige…..

#elsykkel #trim #sykkel

 

 

6 kommentarer
    1. Ja for stor fart kan være skummelt, men sikkert kjekt med motor også..Jeg kjøpte sykkel i sommer som var..men det er en “vanlig”sykkel…jeg skal bare litt rundt i sentrum med den så da passer det best med liten fart :)) Artig den historien i linken..hehe.. :)) Fin påske videre til deg <3

    2. Sikkert bare i Sverige 😀 He-he… Jeg vil ha sykkel, men ikke sikker på om jeg skal ha el nei…Jeg vil ha en liten pingle med 3 gir jeg…Bra nok for meg 😀

    3. ÅÅ herrefred,, ja det forundrer meg ikke at noen kunne finne på det der Det ender vel med sertifisering og bompengeavgift på sykler…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg